اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جوان‌ترین شهید نهاوند تجلیل شد

خبرگزاری فارس: از شهید عباس اسکندری جوان‌ترین شهید شهرستان نهاوند تجلیل شد.

جوان‌ترین شهید نهاوند تجلیل شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عصر امروز طی مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان و اقشار مختلف مردم از جوان‌ترین شهید شهرستان نهاوند تجلیل شد.

امام جمعه نهاوند در مراسم تجلیل از شهید عباس اسکندری جوان‌ترین شهید شهرستان نهاوند که در هنگام شهادت 14 سال داشت، گفت: سن و سال در زمان دفاع مقدس برای ملت ما مطرح نبود زیرا حضور در جبهه‌ها به فرمان حضرت امام خمینی(ره) یک تکلیف و جهاد به شمار می‌رفت و ولایتمداری عامل حضور در جبهه‌های جنگ از سوی همه افراد بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی با اشاره به حضور دانش‌آموزان به ویژه نوجوانان در مناطق جنگی و دفاع مقدس، آن را نشانه ایمان واقعی به خدا خواند و ادامه داد: زمانی که ایمان شخص به حد اعلی برسد هر کاری را فقط با نیت قرب الهی انجام می‌دهد و منتظر نتیجه آن نمی‌ماند.

وی همه خیر و برکت ما را به واسطه حرکت در مسیر شهدا دانست و ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اموری است که باید به آن توجه شایانی صورت پذیرد.

امام جمعه نهاوند حفظ نظام اسلامی را مهمترین هدف شهدا خواند و افزود: امروز وظیفه ما حفظ دستاوردهای شهدا و نظام است و برای این مهم باید در سنگر علم و تقویت بنیه دینی گام‌های بزرگی برداشته شود.

شهید عباس اسکندری در خانواده‌ای مذهبی تربیت شده که برحسب تکلیف، میز و درس را رها کرد و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در سن 14 سالگی در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول