اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی:

تضاد شهید بهشتی با بنی‎صدر بر سر ارزش‎ها بود

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تضاد فکری و اختلافات بین شهید بهشتی و یاران وی با بنی‎صدر بر سر ارزش‎ها بود.

تضاد شهید بهشتی با بنی‎صدر بر سر ارزش‎ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدنبی‌ حبیبی در جمع مردم آزادشهر به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهدای پایگاه آیت‎الله خامنه‎ای این شهرستان اظهار داشت: بنده با توجه به مسئولیت‎های اوائل انقلاب از جمله استانداری خراسان و معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان از نزدیک با مسئولان آن زمان همچون شهید بهشتی، شهید رجایی و بنی‎صدر آشنا بودم و به وضوح می‎دیدم که خواسته‎های شهید بهشتی و شهید رجایی تا چه حدی با آمال و افکار بنی‎صدر فاصله و در تضاد است.

وی خاطر نشان کرد: جسارت و شجاعت شهید بهشتی و علاقه‎ای که به نظام جمهوری اسلامی و شخص امام خمینی (ره) داشت در حد و اندازه‎ای بود که در برابر افکار پوچ و بی‎اساس بنی‎صدر که از حمایت خوبی هم برخوردار بود ایستادگی می‎کرد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: دلسوزی‎های شهید بهشتی برای این انقلاب و نظام و علاقه وافر ایشان به ولایت‎فقیه مختص زمان انقلاب نبود.

حبیبی افزود: به گواهی بسیاری از بزرگان مبارزات وی ریشه‎دار بود و مربوط به دوران قبل از انقلاب بوده که با تشکیل جلسات سخنرانی، تالیف مقالات و کتاب‎های مختلف علاقه خود به تشکیل یک حکومت اسلام مقتدر به جای حکومت دست‎نشانده پهلوی را بدون ترس از رژیم و نیروهای ساواک اعلام کرده بود.

وی ادامه داد: دفتر حزب جمهوری مرکز تصمیم‎گیری‎های کلان کشور در آن زمان محسوب می‎شد و نمایندگان قوای سه گانه و مقامات لشکری بسیاری با حضور در این محل برای بزرگی ایران اسلامی طرح و برنامه می‎ریختند و این به مذاق دشمنان انقلاب و نظام و فریب‎خوردگان داخلی آنها خوش نیامد و منجر به توطئه علیه نظام و به شهادت رساندن جمعی از بهترین سربازان انقلاب و یاران امام خمینی (ره) شد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: دشمن با شایعه‎سازی علیه شهید بهشتی و به شهادت رساندن آن دانشمند بزرگ و 72 تن از یاران وفادارش در پی ضربه زدن به انقلاب و نظام بود ولی در عمل چیز دیگری اتفاق افتاد و شهادت بهشتی و یارانش چشمان مردم را باز کرد و درخت تشنه انقلاب را سیراب کرد.

حبیبی با تبریک هفته قوه قضائیه تلاش صادقانه مسئولان و کارکنان این قوه را ستود و اذعان داشت: قوه قضائیه همواره از حامیان رهبر و انقلاب بوده و در برگزاری نظم و امنیت در جامعه که ضریب اطمینان مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را بالا می‎برد نقش خوبی را ایفا کرده است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول