اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

بالاترین سند حقانیت ما در انقلاب خون شهید بهشتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: بالاترین سند حقانیت ما در انقلاب اسلامی خون شهید بهشتی است.

بالاترین سند حقانیت ما در انقلاب خون شهید بهشتی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان اینکه بالاترین سند حقانیت ما در انقلاب اسلامی خون شهید بهشتی است، اظهار داشت: امام حسین (ع) خونش بیش از حیاتش باعث رواج اسلام شد و حتی شهادت امام حسین(ع) به اندازه زندگانی وجود نازنین امام زمان (عج) تاثیرگذار بود بر همین اساس وقتی می‌خواست به شهادت برسد، اهداف مقدس و آرمان‌هایش را در صحرای عرفات بیان کرد.

وی افزود: شهادت شهید بهشتی در اسلام بسیار تاثیرگذار بود به طوری که مانند امام حسین(ع) اندیشه‌ها و تفکراتش برای اسلام ماندگار شد.

برهان بیان کرد: شهید بهشتی زحمات بسیار زیادی را برای انقلاب اسلامی متحمل شد و از مهم‌ترین این خدمات نقش ایشان در تدوین قانون اساسی است که غیرقابل انکار است.

وی، اوج خدمت شهید بهشتی به اسلام را تاسیس و تصویب بند بند قانون اساسی برشمرد و گفت: پاداش شهید بهشتی در تاسیس قانون اساسی و بند بند قانون را به تصویب رساندن، هزاران بار بیشتر از شهادتش ارزشمند است.

خطیب جمعه مهریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی شکوهمند خود در راه اثبات حقانیت خود خون‌های زیادی را نثار کرد و شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران وفادارش به دست منافقان نه تنها خللی در نظام اسلامی به وجود نیاورد بلکه نهال نوپای انقلاب با خون این بزرگ مردان آبیاری شد و امروز ما شاهد بالندگی آن هستیم.

وی الگو گرفتن از کربلا را از خصایص شهید بهشتی نام برد و گفت: دشمن بمب ویژه‌ای برای شهید بهشتی در آن جلسه گذاشت، دشمنان مگر چه عداوت و کینه‌ای داشتید؟ مگر بمبی که 72 نفر از یاران شهید بهشتی با آن به شهادت رسیدند، کافی نبود؟

برهان با بیان اینکه شهادت مانند اکسیر است، گفت: اگر طومار زندگی ما و ائمه معصوم (ع) با شهادت مهر نشود، به درجه کمال نخواهد رسید مگر جایگزین شهادت چیزی قرار دهند مانند اندیشه‌های امام راحل.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با محوریت عدالت محرومان جامعه را نشاط ببخشد، یادآور شد: مبانی قوه قضاییه مرهون زحمات بی‌شائبه شهید بهشتی است و راهش نیز باید با قوت و قدرت ادامه یابد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول