اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

زنجیره قطعه‌سازی خودرو باید در اردبیل شکل بگیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد زنجیره تولید قطعات خودرو در استان اردبیل شکل بگیرد تا فرصت اشتغال مولد در این استان فراهم شود.

زنجیره قطعه‌سازی خودرو باید در اردبیل شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیر‌موذن ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه سبلان خودرو اردبیل اظهار داشت: بها دادن به بخش صنعت، و بازرگانی و تجارت یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی در رسیدن به اشتغال و کار‌آفرینی مولد است که در افق توسعه 20 ساله برنامه‌ریزی‌ها و تدارک خوبی اندیشیده شده است.

وی با یادآوری اینکه در سند توسعه استان نیز در بخش صنعت،‌ صنایع مادر با زیر‌مجموعه‌های کار‌آفرینی مدنظر و ملاک کار است، خاطرنشان کرد: در صورت اعمال روحیه جهادی و حمایت جدی از بخش غیر‌دولتی می‌توانیم صنعت و معدن استان را رونق داده و از منابع صندوق ملی نیز در تامین نیازمندی اولیه این بخش استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی و تولیدی را یکی از نیازهای جدی آنها برشمرد و گفت: در سال مزین به نام تقویت جبهه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به نحوی حرکت کنیم تا صنعتگر ما به تولید کیفی امیدوار بوده و با مدد‌رسانی به آنها فرصت‌های اشتغال بیشتری را فراهم آوریم.

پیرموذن وجود منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی کارخانه سبلان خودرو اردبیل را یک فرصت مناسب برای گسترش خوشه‌های صنعتی زیر‌مجموعه صنعت خودروسازی توصیف کرد و افزود: ما معتقدیم در دو سه سال آینده با حمایت جدی مسئولان استان صاحبان این صنعت راغب به توسعه فازهای بعدی و گسترش صنایع فرا و فرو دستی خواهند بود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:‌ راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی می‌تواند به لشکر عظیم بیکاران استان پاسخ دهد چرا که ما با پرهیز از واردات خودرو از سایر کشورها می‌توانیم این صنعت را تقویت کنیم و در مناطق مختلف کشور به تولید کیفی خودروهای مورد نیاز مردم و بازار پاسخ دهیم. به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل قطعه‌سازی را از منابع‌ کارآفرینی صنعت خودروسازی برشمرد و گفت: ‌در کنار آن راه‌اندازی واحدهای خدمات بعد از فروش، سرویس‌دهی به مشتریان، حوزه بیمه و حتی توسعه واحدهای تعمیر خودرو از زمینه‌هایی است که می‌تواند اشتغال مولد را زمینه‌ساز شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: بنده با حضور در این کمیسیون آمادگی دارم درخواست‌ها و مطالبات صنعتگران استان را به گوش مسئولان برسانم تا با رفع موانع پیش رو یاریگر دست‌ها و اراده‌هایی باشم که دل در گرو توسعه استان گذاشتند.

پیرموذن در پایان از سفر قریب‌الوقوع اعضای کمیسیون صنایع مجلس به استان اردبیل با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول