اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته صنعت و معدن

کارخانه سبلان خودرو اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته صنعت و معدن و در سال مزین به تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی فاز اول کارخانه سبلان خودرو اردبیل به بهره‌برداری رسید.

کارخانه سبلان خودرو اردبیل افتتاح شد

مدیر کارخانه سبلان خودرو دقایقی پیش در جریان مراسم افتتاح این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کارخانه سبلان خودرو اردبیل که سه سال پیش کلنگ‌زنی شده در فاز اول قادر به تولید اتوبوس‌های داخل شهری است.

مجید خرقانیان بیان داشت: در حال حاضر این کارخانه موفق به تولید 20 دستگاه اتوبوس داخل شهری شده و قرار است در فاز دوم و تکمیلی نیز اتوبوس‌های برون‌شهری و سواری سبک و همچین ماشین‌های سنگین و یدک‌کش تولید و روانه بازار مصرف کند.

وی با بیان اینکه کارخانه سبلان خودرو در فاز اول برای 127 نفر اشتغالزایی کرده است افزود: با راه‌‌اندازی این کارخانه و راه افتادن مجموعه‌های خدماتی به نظر می‌رسد میزان اشتغال روز به روز افزایش یابد.

مدیر کارخانه سبلان خودرو ادامه داد: با راه‌اندازی خط اتوبوس اعم از درون شهری و برون شهری در فازهای بعدی برای 600 نفر نیز اشتغال‌زایی می‌شود.

خرقانیان تصریح کرد: برای عرضه محصولات این کارخانه تفاهم‌نامه‌ای‌ با وزارت کشور و شهرداران برخی از کلان‌شهرها به امضا رسیده است تا تولیدات این کارخانه به این مجموعه‌ها عرضه شود.

وی بیان داشت: تولیدات کارخانه سبلان خودرو بر اساس استانداردهای جهانی یورو چهار و پنج تولید می‌شود که به نظر می‌رسد با افزایش تولید و مشاهده کیفیت تولیدات این کارخانه مشتریان بی‌شماری را در عرضه محصول اعم از داخل و خارج جذب کنیم.

مدیر کارخانه سبلان خودرو افزود: تمام زیرساخت‌های مورد نیاز این کارخانه در مساحت کلی 100 هکتار مهیا شده و قرار است فازهای بعدی نیز در این مساحت راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بدو ورود به کارخانه برای افتتاح رسمی که جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد و در جریان روند اجرا و تولیدات این کارخانه قرار گرفت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول