اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امنیتی استاندار خراسان‌رضوی:

اجرای طرح تعطیلی اصناف در مشهد حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: نیروی انتظامی مجری طرح تعطیلی اصناف در مشهد است و ما با تمام توان نیروی انتظامی را در اجرای این طرح حمایت می‌کنیم.

اجرای طرح تعطیلی اصناف در مشهد حمایت می‌شود

محمد غفاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد اظهار کرد: در دین اسلام بیشتر تاکید بر این است که افراد صبح زود را به کار کردن و شب را به عبادت و استراحت بگذرانند و این قانون به انجام این نصیحت کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط شهر واحدهای تجاری تا حدود ساعت 9 صبح تعطیل هستند و از طرف دیگر تا ساعت‌هایی بعد از نیمه‌شب باز می‌مانند و این برخلاف موازینی است که در شرع مقدس آمده است.

غفاری با اشاره به این مطلب که این طرح به نفع خانواده و در راستای محکم شدن این نظام است، ادامه داد: نیروی انتظامی مجری این طرح است و ما با تمام توان از آن دفاع می‌کنیم.

معاون امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به این مطلب که بیشتر جرائم با باز نگاه داشتن مغازه‌ها تا نزدیکی‌های صبح در مکان‌های دورافتاده و دور از دید اتفاق می‌افتد، ادامه داد: برای نمونه در برخی از رستوران‌ها با تابلوی فضای خانوادگی مکان‌هایی را به وجود آورده‌اند که در حقیقت خانوادگی نیست.

وی با اشاره به این مطلب که از نخستین روزهای اجرای این طرح قرار نبود در همه نقاط شهر اجرایی شود، اظهار کرد: البته در این میان با توجه به نیاز بخشی از مناطق شهر مشهد در محدوده‌هایی مانند اطراف حرم مطهر، ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن می‌توانند به صورت 24 ساعته فعالیت کنند.

غفاری ادامه داد: در نقاطی هم که نیاز است مجمع امور صنفی شیفت‌هایی را مشخص می‌کند و در صورت لزوم سوپر مارکت‌هایی که در دید و مجهز باشند را اجازه باز بودن می‌دهند.

معاون امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در مناطقی که نیاز باشد می‌توان ساعات را با مجوزهای خاصی بالا برد، ادامه داد: به عنوان مثال در شهرستان طرقبه شاندیز به ساعت اعتراض شده ‌بود و به آن رسیدگی شد و می‌خواهیم این ساعت را افزایش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه از اجرای این طرح در مشهد موفق بوده‌ است خاطرنشان کرد: طبق آمارها در طی این چند روزه از شدت رفتارهای خلاف شرع و غیرقانونی کاسته شده‌ است و بخشی از جرائم کاهش چشم‌گیری داشته‌ است.

معاون امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: به دلایل گوناگونی مانند امنیتی، اجتماعی، مذهبی،‌ خانوادگی و غیره اجرای طرح تعطیلی اصناف به نفع مردم است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول