اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیریک:

تاثیرگذاری اصناف در عرصه‌های اجتماعی مثال‌زدنی است

خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: اصناف به عنوان یکی از قدرتمندترین تشکل‌های غیر دولتی می‌توانند در ابعاد و عرصه‌های مختلف اجتماعی تاثیرگذار باشند.

تاثیرگذاری اصناف در عرصه‌های اجتماعی مثال‌زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری ظهر امروز در همایش اصناف و بازاریان شهرستان سیریک اظهار داشت: اصناف و بازاریان نقش مهم و تاثیرگذاری در شکوفایی، رونق اقتصادی، کاهش تورم و بهبود و بازار عرضه در سطح جامعه دارند.

وی نقش اصناف را در برقراری امنیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و ابراز داشت: اصناف متدین و انقلابی ایران در قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در امور مختلف اقتصادی و سازندگی کشور داشتند.

فرماندار سیریک ادامه داد: کسبه مومن و متدین ما که در صنوف مختلف از جمله پوشاک‌فروشی‌ها، خدمات اینترنتی، کافی‌شاپ‌ها و غیره فعالیت می‌کنند باید بیش از گذشته مراقب باشند تا از طریق آنها مظاهر فرهنگ غربی وارد جامعه نشوند.

اسفندیاری بیان داشت: اصناف به عنوان یکی از قدرتمندترین تشکل‌های غیر دولتی می‌توانند در ابعاد و عرصه‌های مختلف اجتماعی تاثیرگذار باشند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: اهمیت فرهنگی کسب و کار حلال در اسلام آن‌قدر با اهمیت است که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند: عبادت هفتاد جزء است و بالاترین آن کسب روزی حلال است،

وی اضافه کرد:‌ روزی حلال نه تنها یک ویژگی اقتصادی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلکه به عنوان نماد دائمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح است.

فرماندار سیریک با بیان اینکه اصناف متعهد و خدوم کشورمان در کنار پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار همواره در مسائل روز کشور و تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نقش و جایگاه اصناف و بازاریان بسیار حائز اهمیت است.

اسفندیاری اضافه کرد: اصناف و بازاریان از دیرباز با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی در تاریخ معاصر کشورمان برعهده داشته‌اند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه شهرستان سیریک شهرستانی جوان است و بسیاری از شغل‌های تولیدی و توزیعی برای ارائه خدمات در شهرستان موجود نیست در حال شناسایی و راه‌اندازی دوره‌های آموزشی برای جوانان جویای کار با هدف ایجاد اشتغال‌های پایدار همراه با معرفی مکان‌های تفریحی توریستی مانند تالاب بین‌المللی خور آذینی و مکان‌های بکر ساحلی برای جذب توریسم در شهرستان برای شکوفایی و رونق بیشتر هستیم.

بخشدار مرکزی سیریک نیز در این همایش گفت: اصناف و بازاریان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و بازوان توانمندی در راستای شکوفایی اقتصادی و نهادی تاثیرگذار در گسترش فرهنگ‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سطح جامعه محسوب می‌شوند.

یادآور می‌شود در همایش اصناف و بازاریان شهرستان سیریک از 30 واحد صنفی و اتحادیه‌های برتر با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان سیریک دارای 780 واحد صنفی و 9 اتحادیه خواربار، مواد غذایی، اغذیه و نانوایی‌ها، لوازم خانگی، خرازی، تعمیرکاران، موسسات اتومبیل، مصالح ساختمانی و درب و پنجره‌سازی است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول