اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گلستان؛

بانک اطلاعات اصناف کردکوی به زودی تهیه می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی گفت: برای نخستین بار در سطح استان گلستان بانک اطلاعات اصناف در شهرستان کردکوی اجرایی و تهیه می‎شود.

بانک اطلاعات اصناف کردکوی به زودی تهیه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الله صباغی پیش از ظهر امروز در جمع رؤسای اتحادیه امور صنفی شهرستان کردکوی اظهار داشت: این بانک اطلاعات به منظور جمع‌آوری و بهره‌گیری از تمام آمار و اطلاعات واحدهای صنفی تشکیل می‎شود.

وی با اشاره به ویژگی‎های این بانک تصریح کرد: بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان فهرست کامل و جامع از آخرین وضعیت اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی بر حسب نوع رسته فعالیت مشاهده کرد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی خاطر نشان کرد: از جمله ویژگی‌های قابل توجه این اطلاعات مشخص شدن آخرین وضعیت واحدهای صنفی این شهرستان است.

صباغی افزود: این اطلاعات تا سطح واحدهای صنفی و جزئیات بیشتر با سرعت و دقت قابل ارائه است.

وی شناسایی واحدهای صنفی دارای پروانه فاقد اعتبار و مشخص کردن اطلاعات آنها و قابل رؤیت بودن اتحادیه‌هایی که دوره فعالیت آنها منقضی شده است را از دیگر مهمترین ویژگی این بانک دانست.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی گفت: از آنجا که در بسیاری از شهرستان‌های کوچک‌تر اتحادیه‌های صنفی از رسته‌های همگن و یا غیرهمگن تشکیل می‌‌دهند به دست آوردن این اطلاعات موجب خواهد شد شما یک اطلاعات کامل و دقیق از رسته‌های آن اتحادیه به دست آورید که بر اساس آن تصمیم‌گیری برای اصلاح اتحادیه‌ها و مستقل شدن آن بر اساس رشته‌های همگن برای خدمات‌رسانی بهتر به اعضا ارائه کرد.

صباغی گفت: در حال حاضر آمار منسجمی از واحدهای صنفی شهرستان کردکوی وجود ندارد و صرفاً آمار صنوف این شهرستان بر اساس داده‌های اتحادیه‌ها جمع‌آوری می‌شود‌ این آمار تنها منحصر به داده‌های صدور جواز کسب بوده و اطلاعات دیگر از جزئیات رده‌های مختلف صنفی و اتحادیه را شامل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این اطلاعات ریز حتی در اختیار اداره بازرگانی شهرستان هم نیست، لذا ضرورت جمع‌آوری به روز آمار و اطلاعات واحدهای صنفی لازم و ضروری است، از این‌رو طراحی یک بانک اطلاعاتی خاص صنوف که اطلاعات جامع و به هنگامی را در اختیار مجمع امور صنفی، اتحادیه‌های صنفی، مسئولان، دستگاه‌هایی مرتبط با امور صنفی قرار دهد از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول