اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری ارشاد کرمانشاه:

برای تقویت سنت‌های حسنه کرمانشاه باید تلاش کنیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ضرورت دارد برای تقویت آیین و سنت‌های حسنه و ماندگار استان در راستای توسعه فرهنگ تلاش کنیم‌.

برای تقویت سنت‌های حسنه کرمانشاه باید تلاش کنیم

 مصیب چراغی در حاشیه نخستین جشنواره منطقه نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اوضاع فرهنگی جامعه و خطراتی که به واسطه هجمه‌های فرهنگی، فرهنگ ما را محصور کرده است لذا جامعه ما نیاز به تقویت فرهنگی دارد.

چراغی تصریح کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی در سال‌جاری برنامه‌های شاخصی برای مقابله با تهاجم در برنامه خود برای حفظ سنت‌ها دارد که بهترین راه تقویت فرهنگ جامعه استفاده از ظرفیت هنر است.

وی افزود: زمانی خرده فرهنگ‌ها و باورهای گذشتگان توجه نسل جوان را جلب می‌‌کند که در قالب یک هنر بیان شود و هنر نمایشی بهترین وسیله برای ارائه آن است. ضرورت دارد برای تقویت آیین و سنن استان در راستای اغنا فرهنگ  تلاش کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سنت‌های زیادی دراستان در حال فراموشی است، خاطرنشان کرد: اجرای چنین جشنواره‌هایی استفاده از ظرفیت هنر در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ است و از این جهت ضروری است کسانی که دلسوز فرهنگ و هنر این دیار هستند در این راستا تلاش کنند.

چراغی اظهار کرد: این جشنواره در قالب نمایش، سنت‌های فراموش شده را عرضه می‌کند و در راستای زنده نگهداشتن آیین‌ها تلاش می‌کند تا نقطه قوتی در برابر هجمه‌های فرهنگی باشد.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول