اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه دامداری صنعتی استان اردبیل:

واحدهای تولیدی صنفی لبنی صنعتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر خوشه توسعه دامداری صنعتی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم واحدهای تولیدی صنفی لبنی در استان اردبیل را به سمت صنعتی شدن و مکانیزه کردن سوق دهیم.

واحدهای تولیدی صنفی لبنی صنعتی می‌شوند

اسلام محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: صدها واحد صنعتی در روستاها و قشلاق‌ها و تعدادی نیز واحد صنفی در داخل شهرها با تولید انواع لبنیات همچون ماست، پنیر و خامه مشغول فعالیت بوده و تولیدات خود را در سطح شهر پخش می‌کنند که تلاش ما سوق دادن این واحدهای صنفی به سمت صنعتی و مکانیزه شدن است.

وی با یادآوری اینکه با این عمل بازدهی و بهره‌وری افزایش یافته و رشد واحدهای لبنی در سطح استان را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز محصولات لبنی استان بسیار مناسب است و ما می‌توانیم با بازار‌یابی مناسب زمینه صادرات این محصولات تولیدی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل دارای مواد غنی اولیه خام در خصوص محصولات کشاورزی، لبنیاتی و خوراکی است، به خبرنگار فارس بیان داشت: سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر کشور از استان اردبیل بازدید می‌کنند که این بهترین ظرفیت برای معرفی و تبلیغ کالاها به ویژه محصولات لبنی است.

مدیر خوشه توسعه دامداری صنعتی استان اردبیل با یادآوری اینکه مواد اولیه موجود در استان بکر و دست نخورده و از دشت‌های مغان تا باغات خلخال و مشگین‌شهر قابل تامل است، افزود: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تولیدات لبنی در استان ما باید رونق بسیار یافته و محصولاتی که در استان تولید و به سایر استان‌ها و حتی کشورها صادر می‌شود باید معرف این ظرفیت گسترده باشند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت 40 کارخانه لبنی در استان اظهار داشت: شش میلیون واحد دامی در اردبیل وجود دارد که با تولید نزدیک به یک هزار و 200 تن شیر به صورت روزانه زمینه بسیار مناسبی برای غنا بخشیدن به چهره کشاورزی استان است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول