اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی مازندران:

17 واحد صنایع لبنی مازندران تعطیل شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی مازندران با اشاره به اینکه از 42 کارخانه صنایع لبنی استان، 17 واحد تعطیل شدند، گفت:‌ صنعت لبنیات همچنان غریب است و پشتیبان و حامی ندارد.

17 واحد صنایع لبنی مازندران تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرویز اردشیری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت:‌ صنعت لبنیات همچنان غریب است و پشتیبان و حامی ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 42 کارخانه صنایع لبنی استان، 17 واحد تعطیل شدند و برخی کارخانه‌ها هم با ظرفیت نصف و یا 20 درصد‌، کار می‌کنند.

اردشیری خاطرنشان کرد: در مجموعه این صنایع، 7 هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بر مبنای نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارخانجات شیر باید شیر را لیتری 630 تومان خریداری کنند، افزود:‌ تولیدات صنایع لبنی بر همین مبنا قیمت‌گذاری می‌شود در صورتی که شیر را بیشتر از 900 تومان خریداری می‌کنیم.

اردشیری با اشاره به اینکه 15 هزار تن علوفه برای مازندران در نظر گرفتند که فقط 10 هزار تن جذب شد، گفت: ‌با فرض جذب کامل این سهمیه، دامداران، قیمت تمام شده شیر را 892 تومان اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در این زمینه باید حامی ما باشد اما هیچ سرپرستی نداریم.

اردشیری با اشاره به اینکه دامداران نسبت به کارخانه‌داران، طیف وسیعی از اجتماع را تشکیل می‌دهند و اینطور در اذهان القا کرده‌اند که از قشر خوب، مستضعف و مظلوم هستند، اظهار داشت: اما کارخانه‌دارها را افرادی فانتزی، اتوکشیده و از غرب برگشته نشان می‌دهند در صورتی که کارخانجات لبنی بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی مازندران با بیان اینکه نگاه درستی به سرمایه‌گذار و کارآفرین نداریم، تصریح کرد:‌ در کشورهای توسعه یافته، کارآفرینان، محترم‌ترین افراد در جامعه هستند اما در کشور ما اگر فردی هزار شغل ایجاد کند می گوییم سرمایه‌دار است و از کجا آورده است، به زحمتی که کشیده شده توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول