اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه:

265 طلبه در حوزه‌های علمیه کرمانشاه پذیرش می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: امسال ظرفیت پذیرش طلبه در استان 265 نفر است که 700 نفر در دو مقطع سیکل و دیپلم در آزمون شرکت کرده‌اند.

265 طلبه در حوزه‌های علمیه کرمانشاه پذیرش می‌شوند

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدتی برای حوزه‌های علمیه استان طراحی کرده‌ایم. برنامه‌های کوتاه‌مدت شامل موضوعات آموزشی و ساماندهی موضوعات آموزشی است.

موسوی افزود: برنامه‌های میان‌مدت که چند ساله است در مرحله اول با تعمیر و تجهیز حوزه‌ها آغاز شده، سپس تکمیل حوزه علمیه‌ای که ساخت آن ناقص است و در مرحله بعد احداث استاد‌ سراها در دستور کار است و این اقدامات پیشرفت هفتاد درصدی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های بلند مدتی که در نظر گرفته‌ایم در یک چشم‌انداز تدوین شده و در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری ارائه شده است که پیرو آن در حال رایزنی و تدوین موافقت‌نامه‌ها و اجرایی کردن این برنامه‌ها هستیم.

موسوی تاکید کرد: در سرلوحه برنامه‌های بلند‌مدت، ساخت حوزه علمیه جامع با ظرفیت 2 هزار و پانصد نفر است.

وی اظهار کرد: درخواست و پیشنهاد احداث کتابخانه بزرگی ارائه شده و برای مصوب شدن نیاز به همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه وجود دارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال ظرفیت پذیرش طلبه در استان 265 نفر است و این ظرفیت را اعلام کرد‌ه‌ایم که در مقطع سیکل و دیپلم، 700 نفر شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته پذیرش در حوزه‌های علمیه با تشخیص روحانی و مبلغی بود که در یک محل حضور داشت و افراد واجد‌شرایط را با نامه‌ای به مدیر حوزه معرفی می‌کرد، اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و به‌ویژه از سال 70 به بعد که آمار داوطلبان بالا رفت، حوزه به مرکز اعلام نیاز می‌کرد.

موسوی پذیرش در حوزه را منوط به پذیرفته شدن در امتحانی شبیه به کنکور اعلام کرد و گفت: گزینش، مصاحبه، تحقیقات و در نهایت مرحله طرح تثبیتی یک ماهه و امتحان نهایی سایر مراحل فرآیند پذیرش هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه دارای مدارج علوم دینی است که در واقع مدارج از مدارک سطح بالاتری دارند، چون محتوای علمی بالاتری دارند و این موضوع به تایید وزارت علوم رسیده است.

وی گفت: درخواست و پیشنهاد برقراری درس خارج علوم دینی از طرف مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه به مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله مقتدایی ارائه شده و وجود درس خارج باعث می‌شود طلبه‌ها در استان بمانند و خدمت کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول