اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیناد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در اولویت حمایت بنیاد است

خبرگزاری فارس: رئیس بیناد ملی باز‌ی‌های رایانه‌ای گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی با محتوای مذهبی زندگی پس از مرگ و نتیجه اعمال انسان در اولویت حمایت این بنیاد است.

بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در اولویت حمایت بنیاد است

بهروز مینایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر توانایی بالای محتوای مذهبی در پیاده شدن بر روی بازی‌های کامپیوتری اظهار داشت: بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای حمایت و همکاری از این نوع بازی‌های تولید شده توسط دانشجویان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی کمبود سرمایه در سرمایه‌گذاری ساخت بازی‌های بزرگ رایانه‌ای با تکیه بر غنای فرهنگ ایرانی اسلامی را یادآور شد و گفت: توانایی ایجاد نوآوری و نکته‌های ابداعی جدیدی در این بازی‌ها وجود دارد.

وی شانس خوب بازی‌های یارانه‌ای با داستان‌ها و سناریوهای مذهبی و موفقیت آن برای حضور در عرصه جهانی را خاطرنشان کرد و افزود: بازی‌های ایرانی-اسلامی می‌توانند رسانه فرهنگی مناسبی در ارائه سبک جدیدی از این بازی‌ها در سطح ملی و بین‌المللی باشد.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر بعد رسانه‌ای بازی‌ها تأکید کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای اعم از کوچک، متوسط، بزرگ و مستقل توانایی القای پیام  گرچه یک پیام کوچک را به مخاطبان خودش دارد.

مینایی، در ادامه عرضه مفاهیم ملی-ارزشی-دینی از طریق این رسانه را به همه مخاطبان داخلی وخارجی ضروری دانست و گفت: نمونه این اقدام عرضه بازی متوسط «شبان»یا خارج از سرزمین است که در نمایشگاه GAMES CONECTION فرانسه مورد استقبال ناشران بازی‌های کوچک شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بنیاد و شرکت‌های تولیدی با رعایت حق مالکیت در حال انعقاد قرارداد با ناشران این بازی‌ها هستند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول