اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای گامی جهت تحقق جنبش نرم‌افزاری

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای کشور گفت: برگزاری این مسابقات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش نرم افزاری و یک اقدام علمی آموزشی مؤثر در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای گامی جهت تحقق جنبش نرم‌افزاری

محمد عصاریان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با عنوان( KASHANGDC2012) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر اینکه حوزه نرم‌افزاری و فضای مجازی، پرطرفدارترین زمینه فعالیت اقشار جوان، نوجوان و کودک است اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با هدف ایجاد یک نوآوری و طرحی تازه برای ساخت بازی‌های بومی متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی این مسابقات را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به انجام تدارکات و مقدمات برگزاری این مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با همکاری بنیاد ملی بازی‌سازی رایانه‌ای کشور از هشت ماه قبل تا کنون افزود: ایده برگزاری یک مسابقه 48 ساعته حضوری با شرکت تیم‌هایی از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور در این دانشگاه شکل گرفت.

به گفته وی، در این دوره از مسابقات 32 تیم از دانشگاه‌های آزاد، دولتی، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و علمی ـ کاربردی 16 شهر و استان کشور در دو سطح دو بعدی و سه بعدی با موضوعات دوربین، فرش و زمان در ساخت بازی‌ها به رقابت می‌پردازند.

دبیر این مسابقات تصریح کرد: موضوعات مسابقه از بین پنج موضوع مطرح شده محرمانه بین داوران از طریق قرعه‌کشی توسط یکی از شرکت‌کنندگان در آغاز مراسم افتتاحیه انتخاب شد تا شائبه هرگونه سوءاستفاده احتمالی از موضوع مسابقه برای هیچکدام از تیم‌ها به وجود نیاید.

عصاریان وجود عنصر خلاقیت در بخش‌های طراحی، فنی و هنری این مسابقات را از شرایط اصلی ساخت بازی‌های رایانه‌ای برای اعضای تیم‌ها در این مسابقات دانست و گفت: فاکتورهای فرهنگی، بومی و اسلامی نیز از دیگر شرایط و موضوعات ساخت این بازی‌ها است.

وی با اشاره به انتخاب سه تیم برتر از هر لیگ به عنوان تیم‌های اول تا سوم در پایان رقابت‌ها خاطر نشان کرد: علاوه بر اهدای تندیس مسابقات به تیم‌های منتخب به رتبه اول هر لیگ مبلغ 10 میلیون ریال، رتبه دوم مبلغ هفت میلیون ریال و رتبه سوم هر لیگ مبلغ چهار میلیون ریال به عنوان جایزه تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، در بخش اهدای جوایز  بنا به تشخیص اعضای هیئت داوران علاوه بر انتخاب تیم‌های برتر، گروه‌های دیگر نیز که حائز رتبه نشده‌اند در صورت رعایت فاکتورهای بومی، ایرانی و اسلامی در بخش‌های طراحی، فنی و هنری جوایز ویژه دریافت می‌کنند.

عصاریان همچنین یادآور شد: بازی‌های برتر تیم‌های منتخب این دوره از مسابقات در سایت KASHANGDC.IR برای استفاده عموم عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول