اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای فنی استان

سرپرست کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی، متخصصان بومی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب همدان گفت: در راستای حمایت از نیروهای کار بومی، سرپرست کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی، متخصصان تحصیل‌کرده بومی می‌شوند تا در بخش خصوصی ظرفیت‌سازی شده و ایجاد اشتغال کنیم.

سرپرست کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی، متخصصان بومی می‌شوند

مرتضی‌ عزالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: رهنمون ما همان شعار انقلاب اسلامی است چراکه جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی تحقق یافته است اما رهبری خواستند با این شعار استقلال اقتصادی جمهوری اسلامی را رونق دهند.

وی تصریح کرد: مسائلی که ما اکنون با آن دست به گریبان هستیم، بیشتر مسائل اقتصادی است یعنی جمهوریت و آزادی ما محکم است و با این رهنمون باید استقلال اقتصادی را دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه در سیستم آب و فاضلاب بیش از 95 درصد از مصالح و منابع ما از داخل کشور تأمین می‌شود، افزود: اینکه قریب به 100 درصد تجهیزات شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها از داخل تهیه می‌شود مایه مباهات و یک سرمایه است که باید حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این شرایط و با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، بتوانیم به باورهای اقتصادی و ملی برسیم چراکه ما واقعا قابلیت‌هایی را در تولید ملی داریم و باید اهمیت دهیم.

عزالدین با بیان اینکه باید به بخش صنعت و کشاورزی اهمیت دهیم، افزود: ما باید بتوانیم از این منابع انسانی که جزو استعدادهای بسیار خوب دنیا هستند، حمایت از کار و افزایش بهره‌وری بخش دولتی و خصوصی را داشته باشیم و سرمایه‌گذاری داخلی نیز انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم، سرمایه‌گذاری به بخش کشاورزی و صنعت برده شود تا هم اشتغال ایجاد شود و هم منابع ملی پایدار برای کشور ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در بخش صنعت آبفا به یک خودباوری صنعت برسیم، افزود: با وجود اینکه بیش از 95 درصد تجهیزات آبفا از داخل تأمین می‌شود، بیشترین نیازهای ما در بخش مدارهای فرمان الکترونیک است که امیدواریم با تلاش متخصصان کشور به خودکفایی کافی برسد.

عزالدین اذعان داشت: امیدواریم که همه مسئولان کشور با استفاده از منویات رهبری تلاش عملی برای تحقق شعار سال داشته باشند، تا بتوانیم به این درجه از خودباوری به لحاظ ملیت، منابع انسانی، منابع ملی و متخصصان برسیم، جایگاهی که محصولات ایرانی بسیار بالاتر از محصولات غربی و بلوک شرق باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما نباید به دنبال مارک‌های کذب خارجی چه در پوشاک و چه در سایر محصولات باشیم بلکه با نوآوری و فناوری مارک‌هایی را تعریف کنیم که به عنوان مارک ایرانی در دنیا شناسانده شده و الگو شود.

مدیرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان با اشاره به حفظ سرمایه‌های بخش صنعت آب و فاضلاب نیز خاطرنشان کرد: در بخش آب و فاضلاب در قبل از انقلاب، طراحی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد اما اکنون به درجه‌ای رسیدیم که چه در طراحی و چه در ساخت به خودکفایی رسیدیم و متخصصان خود کشور این کار را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: ما امروز به نقطه‌ای از دانش بومی رسیده‌ایم که در مواقعی فناوری بومی کشور را به خارج از کشور ارائه می‌دهیم که این فناوری در سدسازی و احداث تصفیه‌خانه‌ها بوده است و تنها در دسترسی به اندک قطعات است که از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.

عزالدین اضافه کرد: پس از ساخت این تجهیزات و فناوری‌ها باید در حفظ آن سرمایه کوشا باشیم چرا که یکی از وظایف ما نگهداری از سرمایه ایجاد شده و بهره‌برداری صحیح از این منابع است و ما می‌بینیم که خیلی از پروژه‌هایی که تولید می‌شود متأسفانه به هر دلیلی از بین می‌رود، که باید حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از کار و استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: حمایت از کار در دو بخش درون سیستمی و برون سیستمی است که در درون سیستمی برای اینکه بتوانیم شایسته‌سالاری را کنیم، باید به نقطه نظر شایسته‌سالاری توجه کنیم و کسانی کار کنند که شایسته هستند.

مدیرعامل شرکت آب‌‌ و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش برون سازمانی نیز پیمانکاران بومی مد نظر هستند که ما با این دیدگاه به دنبال این هستیم که ظرفیت‌سازی انجام دهیم تا پیمانکاران بومی تقویت شوند و رقابت بین پیمانکاران بومی بیشتر باشد تا کیفیت کارها بالا رود.

وی استفاده از پیمانکاران بومی را موجب تعدد کارها و عرصه رقابت برای ظرفیت‌سازی دانست و گفت: در شورای فنی استان تصمیم بر این شد که سرپرست کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی در سطح استان از متخصصان تحصیل‌کرده بومی باشند تا بتوانیم در بخش خصوصی ظرفیت‌سازی کرده و ایجاد اشتغال کنیم.

عزالدین در پایان افزود: تصویب این بحث، موجب می‌شود که پیمانکاران تمام کارگاه‌های ما از متخصصان تحصیل‌کرده با رشته مرتبط باشند که این امر اهمیت به تخصص جوانان به ویژه نیروهای بومی است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول