اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد:

همکاری اردبیل و بوداپست در انتقال اطلاعات فنی و عمرانی

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل با اشاره به دیدار با شهردار بوداپست گفت: مقرر شد در برخی از زمینه‌ها به ویژه انتقال اطلاعات فنی و عمرانی همکاری نزدیک و خوبی را با این شهر داشته باشیم.

همکاری اردبیل و بوداپست در انتقال اطلاعات فنی و عمرانی
صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به سفر خود به کشور مجارستان و فرانسه، اظهار داشت: در حالی که شهر تیساواش‌واری با 30 هزار نفر جمعیت بسیار کوچک‌تر از شهر اردبیل است، اما به دلیل برخی مشترکات، این خواهرخواندگی انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار تاریخی و دیدنی و گردشگری شهر بوداپست و عبور رودخانه دانوب از این کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این شهر در حوزه گردشگری و جذب توریست اقدامات خوبی انجام گرفته به طوری که مرکز شهر بوداپست به عنوان پیاده‌رو و مسیر پیاده برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
شهردار اردبیل با یادآوری اینکه درآمد شهرداری بوداپست از محل مالیات تامین می‌شد، گفت: آنها سالانه 16 میلیارد تومان بودجه شهرداری داشتند که در اولویت اول، تمرکززدایی در خدمات ‌رسانی را به عنوان یک اصل قرار داده بودند به طوری که شهر را به 22 منطقه تقسیم کرده بودند.
وی با یادآوری اینکه در ساختمان شهرداری بوداپست حتی یک ارباب رجوع نیز مشاهده نمی‌شد، گفت:‌ آنها خود اعتراف می‌کردند که بر اساس سیستم ما کارها انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور مردم در شهرداری نیست.
این مسئول بیان داشت: در این شهر همچنین ‌در مورد بافت فرسوده با یک ارتفاع ثابت اقدام به ساخت و ساز می‌شد و تمیزی و پاکیزگی بوداپست نیز بسیار جالب و در حد عالی بود.
بدری با بیان اینکه در معابر و چهارراه‌ها و حتی خیابان‌های شهر پلیسی مستقر نبود و همه تابع قوانین و مقررات و مقید به رعایت راهنمایی و رانندگی بودند، تصریح کرد: چنین فرهنگ‌سازی‌هایی برای ما می‌تواند الگو باشد تا بتوانیم نظم و انضباط و مدیریت تردد شهری را بهتر برنامه‌ریزی و به پیش ببریم.
وی ادامه داد: ‌اغلب مراکز تجاری بزرگ در ورودی شهرها تعریف شده بود و همه فروشگاه‌ها از پارکینگ و فضاهای تفریحی و توریستی برخوردار بودند به طوری که ما حتی یک سد معبر را نیز در شهر مشاهده نکردیم چرا که آنها اعتراف می‌کردند که با فرهنگ‌سازی و اعمال جرایم سنگین اجازه چنین کاری را نداده‌اند.
این مسئول اظهار داشت: ‌آسفالت‌ریزی در این شهر با تکنولوژی‌های نوین و لکه‌گیری‌ها و کار زیرسازی آسفالت به شکل صحیح اتفاق می‌افتد به طوری که ما حتی در سطح شهر یک جوب مشاهده نکردیم و اگر جدول‌گذاری نیز در سطح شهر بود به شکل کانیو طراحی و اجرا شده بود.
شهردار اردبیل بیان داشت: ‌در این شهر همسطح‌سازی پیاده‌رو با خیابان رعایت شده و برای معلولان نیز مناسب‌سازی شهری انجام شده بود که این بیشتر با پازل‌های مخصوص عملیاتی شده بود.
وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل شهری نیز بیشتر فعالیت‌ها در اکثر شهرهای مجارستان براساس سیستم ریلی بوده و مردم از استفاده خودروهای شخصی پرهیز می‌کردند.
بدری یکی از ویژگی‌های مشترک اردبیل با پایتخت مجارستان کم بودن ترافیک شهری اعلام کرد و بیان داشت: ‌همانطوری که در اردبیل ترافیک سنگین و طاقت‌فرسایی وجود ندارد در شهر بوداپست نیز روانی تردد را شاهد بودیم.
وی در ادامه به ملاقات خود با شهردار بوداپست به عنوان نخستین شهردار دیدار کننده از کشورمان با شهردار بوداپست اشاره کرد و بیان داشت: در رایزنی‌های انجام شده برخی تفاهم‌نامه‌ها نیز برای توسعه همکاری‌ها بین شهری بین طرفین امضا شد و مقرر شد در برخی از زمینه‌ها به ویژه انتقال اطلاعات فنی و عمرانی همکاری نزدیک و خوبی را داشته باشیم.
شهردار اردبیل با یادآوری اینکه در اغلب خیابان‌ها جدول‌گذاری‌ها با سنگ گرانیتی انجام شده بود، اضافه کرد: میادین و تقاطع شهر به جای تبدیل به فضای سبز محلی برای برنامه‌ریزی برای کاهش بار ترافیکی بود که به شکل صحیح انجام شده بود.
وی به بازدید خود از کشور فرانسه و شهر پاریس نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این شهر نیز کار سیستماتیک و ضابطه‌مند وجود داشت و خارج از ضوابط کار دیگر انجام نمی‌داند.
بدری در پایان ابراز داشت:‌ در این سفر با ثبت و ضبط بسیاری از تجربیات و ظرایف کار مدیریت شهری تلاش می‌کنیم تا در برنامه‌ریزی‌های خود از این تجربیات مفید نیز استفاده کنیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول