اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارهای عمرانی اولویت اصلی در سال 91 است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولویت اصلی وزارت ارشاد در سال 91 کارهای عمرانی است.

کارهای عمرانی اولویت اصلی در سال 91 است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسینی ظهر امروز در نخستین نکوداشت علامه نظام‌الدین عبدالعلی بیرجندی در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: عبدالعلی بیرجندی بیش از 20 اثر در موضوعات مختلف دارد که باید مسئولان استان همت کنند آثار و نسخ خطی این دانشمند برجسته در کشورهای خارجی را جمع‌آوری و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهند.

وی بر احیای آثار این دانشمند و دیگر شخصیت‌های برجسته کشور تأکید کرد و افزود: معرفی و احیای آثار این شخصیت‌های بزرگ کشور می‌تواند گامی مؤثر در راستای آشنایی دیگر کشورها با این شخصیت و اندیشمند ان باشد.

 

*جامعیت و تنوع آثار عبدالعلی بیرجندی نشانگر توجه وی به علوم مختلف است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی آثار عبدالعلی بیرجندی افزود: جامعیت و تنوع آثار عبدالعلی نشانگر توجه وی به علوم مختلف است.

حسینی با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر کشور تشکیل شده است، ادامه داد: امید است با راه‌اندازی این انجمن گام‌های مؤثری در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های علمی و مفاخر ارزنده کشور برداریم.

وی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی در اولویت اصلی وزارت ارشاد در سال 91 است، گفت: امید است به دور از هیاهوها و جنجال‌ها بتوانیم کارهای مانده و اصلی را در سال 91 به پایان برسانیم.

 

*تأکید بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی مانند تالارها، مجتمع‌ها و خانه‌های فرهنگ تأکید کرد و اظهار داشت: باید با همت مسؤلان با سرعت و شتاب بیشتری این مجموعه‌ها را محقق سازیم.

حسینی فرهنگ ناب اسلامی را سبب غنای فرهنگ ایرانی دانست و گفت: اگر امروز از غافله علم و دانش و فناوری عقب هستیم به سبب بی‌توجهی به آموزه‌ها و معارف ناب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه بسیار خوبی در کشور در تمامی عرصه‌ها و زمینه ها وجود دارد، ادامه داد: همان طور که در صیانت از میراث گذشته و شخصیت‌ها و مفاخر تلاش می‌کنیم که بنام ایران در یونسکو ثبت شود آنچه در گذشته کمبود وجود داشته امروز در عرصه‌های مختلف جبران و آغاز کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در مسیر کسب دانش باید مجاهدت کرد، تصریح کرد: اگر صفحات زندگی بزرگان چون عبدالعلی بیرجندی، ابن سینا و ابو سعید ابوالخیر را ورق بزنیم می‌بینیم که چه مرارت‌ها و سختی‌هایی کشیده و کارهای بزرگی را به جامعه بشری تحویل داده‌اند.

حسینی با بیان اینکه بنیاد ابن سینا در همدان شکل گرفته است، گفت: هرچه درباره ابن سینا کار شود کم است چراکه یک شخصیت مانند ابن سینا به سادگی به این مقام و جایگاه نرسیده و هنوز در مراکز علمی دنیا کتب این شخصیت بزرگ تدریس می‌شود.

 

*سرمایه انسانی بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرمایه انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور دانست و گفت: اگر انسان‌های اندیشمند در کشوری وجود داشته باشند آن کشور می‌تواند در تمامی زمینه‌ها موفق باشد اما اگر فاقد چهره‌های علمی باشد باید همیشه دست نیاز به دیگران داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه به موضوع فعالیت‌های قرآنی در کشور توجه ویژه‌ای شده است، ادامه داد: اعتبارات خوبی در این بخش در سال گذشته اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، یادآور شد: امید است با همبستگی و انسجام مسؤلان در کنار هم زمینه رشد و شکوفایی را در استان خراسان‌جنوبی فراهم کنیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول