اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل شرایط جوی نامناسب

نیمی از کارهای عمرانی مربوط به امور عشایری همدان انجام نشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور عشایری استان همدان گفت: نیمی از کارهای عمرانی مربوط به امور عشایری همدان به دلیل شرایط جوی نامناسب انجام نشده است.

نیمی از کارهای عمرانی مربوط به امور عشایری همدان انجام نشد

حمزه‌علی یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملکرد سالانه امور عشایری اظهار داشت: نیمی از کارهای عمرانی به دلیل شرایط نامناسب جوی در دامنه کوه‌ها و کوهستان انجام نشده است و فقط 50 درصد کار‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آبرسانی به عشایر قشلاق در جنوب صد درصد کارها انجام شده است و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس سازمان امور عشایری استان همدان ابراز داشت: در تعدادی از فعالیت‌های عمرانی نیز به دلیل عدم اختصاص یا اختصاص دیرهنگام اعتبار، کارها به نتیجه نرسیده است.

وی عنوان کرد: در زمینه فرهنگی تاکنون هیچ کاری برای قشر عشایر صورت نگرفته و بسیار ضعیف است که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های متولی بتوانیم کار فرهنگی انجام دهیم.

یزدانی در ادامه سخنانش ابراز داشت: در سال آینده اگر عشایر زودتر وارد همدان شوند از لحاظ شرایط جوی و سکونت برایشان مشکل ایجاد می‌شود که در زمینه رفع برخی مشکلات آنان مانند وسایل گرمایشی و... برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: پیش‌بینی شده از نیمه فروردین تا اردیبهشت سال آینده 980 خانوار عشایری وارد همدان شوند که البته ورود زودهنگام آنان به همدان باعث می‌شود تا اداره منابع طبیعی به آنان مجوز استفاده از مراتع را ندهد و آنان با مشکل روبه‌رو شوند.

رئیس سازمان امور عشایری استان همدان در پایان افزود: برای سال آینده امیدواریم هر چه زودتر مطالعات در زمینه اسکان عشایر در ملایر به پایان برسد و اعتبار به موقع در اختیار ما قرار بگیرد تا عشایر را در آن اسکان دهیم.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول