اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد:

100 میلیارد تومان کار عمرانی در دست اجرا در یزد داریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: این شرکت در استان یزد 100 میلیارد تومان کار عمرانی در دست اجرا دارد.

100 میلیارد تومان کار عمرانی در دست اجرا در یزد داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی اسلامی صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تاسیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب اظهار داشت: بعد از 21 سال از تشکیل، شرکت‌های آبفا بسیار خوب عمل کرده‌اند و آنچه برای رساندن آب سالم و بهداشتی و باکیفیت به مردم مورد نیاز است، توسط این شرکت تولید شده است.
وی افزود: هم‌اکنون تقریباً 100 درصد مردم شهرهای کشور از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و در استان یزد نیز از مطلوب‌ترین آب‌های شرب در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.
اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه آب و فاضلاب، هم در سفر هیئت دولت و هم در سفر رهبری، کارهای بسیار مطلوبی انجام شده و هم‌اکنون 100 میلیارد تومان کار عمرانی در دست اجرا داریم.
این مسئول عنوان کرد: به جز ندوشن، بهاباد و خضرآباد، آب‌رسانی به همه شهرهای یزد از طریق خط انتقالی انجام شده و در بهاباد نیز کار پیشرفت 30 درصدی داشته است.
اسلامی ادامه داد: در ندوشن نیز اگر اعتبارات کافی تخصیص یابد، تابستان آینده مردم از آب انتقالی استفاده خواهند کرد و در خضرآباد نیز کار در دست بررسی است.
وی با اشاره به مخازن ذخیره آب احداث شده و در دست احداث در استان یزد ابراز داشت: هرچه حجم مخازن بیشتر باشد، در صورت بروز مشکلات قطعی برق یا حوادث دیگر، آب مصرفی و مورد نیاز مردم با اطمینان بیشتری ذخیره‌سازی می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون 330 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان یزد داریم، عنوان کرد: مخازن 10 هزار مترمکعبی در شهرهای میبد، اردکان و بهاباد در دست احداث است.
این مسئول با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان یزد یادآور شد: کار احداث تصفیه‌خانه اردکان آغاز شده و هم‌اکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال آینده به اتمام برسد.
اسلامی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به عمر شبکه‌های آب‌رسانی استان یزد ادامه داد: عمر لوله‌های شبکه آب‌رسانی معمولاً یک‌سال است و هر سال ناچار به نوسازی لوله‌ها هستیم.
وی در مورد تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر مصرف آب در استان یزد نیز اضافه کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مصرف آب در استان یزد کاهش 12 درصدی داشته است.
این مسئول با بیان اینکه یزد پیش از اجرای این قانون نیز به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی، شهری مصرف‌گرا در زمینه آب نبود، افزود: این میزان صرفه‌جویی مطلوب است، اما باید با آموزش مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه، میزان صرفه‌جویی در مصرف آب را افزایش داد.
اسلامی میانگین مصرف سالانه برای هر انشعاب را 17 مترمعکب اعلام کرد و متذکر شد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها میل به صرفه‌جویی بیشتر شده، اما به خاطر شرایط جوی استان، مصرف در تابستان به 2.5 برابر هم می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خاطرنشان کرد: در مردادماه میزان مصرف آب مشترکان یزد 2میلیون مترمکعب بوده است.
وی گفت: بر اساس آمار موجود و با توجه به جمعیت استان یزد، در مردادماه میزان مصرف هر نفر در استان یزد 10میلیون مترمکعب بوده که این میزان در دی‌ماه به 4.5 میلیون مترمکعب رسیده است.
اسلامی تاکید کرد: در دو ماه اول سال و پاییز و زمستان مشکلی برای تامین آب مردم نداریم، اما اگر دو ماه گرم سال (تیر و مرداد) مردم میزان صرفه‌جویی خود را افزایش دهند، تا دو سال آینده از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهیم بود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، متوسط بارندگی در شهر یزد را 60 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: یزد کم‌باران‌ترین شهر کشور شناخته شده است.
وی با مقایسه‌ای در میزان مصرف آب در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال هشت درصد کاهش مصرف داشته‌ایم و این در حالی است که میزان درخواست انشعاب جدید چهار درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اضافه کرد: با احتساب دریافت انشعاب‌ جدید، در مجموع در استان یزد در شش ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش 12 درصدی مصرف آب مواجه بوده‌ایم.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بدهی مشترکان آب استان یزد اذعان داشت: واحدهای تجاری نزدیک به 2 میلیارد تومان و واحدهای مسکونی نزدیک به 9 میلیارد تومان به آبفا بدهکارند.
وی میزان تلفات آب در شبکه آب‌رسانی را 18.5 درصد اعلام کرد و متذکر شد: اکنون بهترین شبکه آب‌رسانی آبفای استان یزد مربوط به اردکان است و در مجموع 400 کیلومتر از شبکه آب‌رسانی استان نیاز به نوسازی دارد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول