اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری خواستار شد؛

همکاری بیشتر بانک‌ها برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی استان تاکید کرد.

همکاری بیشتر بانک‌ها برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در جلسه شورای فنی استان اعتبارات عمرانی استان را با توجه به حجم بالای پروژه‌ها ناکافی دانست و اظهار داشت: شرایط جوی استان و غیرفعال شدن فعالیت‌های عمرانی از اواسط آذرماه از یک‌سو و به موقع ابلاغ نشدن پروژه‌های عمرانی از سوی دیگر تحقق پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه‌ها را با چالش مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از اعتبارت جذب شده دستگاه‌ها در سه ماه‌ونیم پایان سال مالی اخیر جذب شده، افزود: این امر در کیفیت و کمیت اجرای پروژه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: از بانک‌های استان انتظار داریم تا با درک اهمیت جایگاهایشان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان و نیز تضمین دستگاه‌های اجرایی و معاونت
برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی در اختصاص وام و ارائه تسهیلات لازم، همکاری بیشتری مبذول دارند.
حسین‌پور با اشاره به اینکه حیات سیستم بانکی در گرو انجام فعالیت‌های اقتصادی است و استفاده از بخشی از سرمایه در گردش بانک‌ها است خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی چون یک ساله بودن تسهیلات لازم برای پروژه‌های عمرانی و تضمین 100 درصدی سود آن می‌تواند در ترغیب بانک‌های استان برای تسهیل در ارائه امکانات لازم موثر باشد.
حسین‌پور از مدیران عامل بانک‌های استان خواست جلسه‌ای مشترک با نماینده شورای فنی درباره راهکارهای عملیاتی و الزامات قانونی برای اجرای آنها برگزار کنند.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه کمیته آموزش در ارتقای دانش فنی و اجرایی دستگاه‌های اجرایی از الزام شرکت کارشناسان این دستگاه‌ها در دوره‌های آموزشی کمیته آموزش خبر داد.
از این پس دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه برنامه‌های آموزشی خود تا ابتدای اسفندماه هر سال به کمیته آموزش شورای فنی استانداری هستند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول