اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار کردستان:

افزایش 14 درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای دیواندره از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار کردستان گفت: با افتتاح پروژه آبرسانی زرینه اوباتو، زمینه افزایش 14 درصدی شاخص بهره‌مندی روستائیان دیواندره از آب شرب سالم و بهداشتی فراهم می‌شود.

افزایش 14 درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای دیواندره از آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمن رحیمی صبح امروز در جریان بازدید مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از مجتمع آبرسانی زرینه اوباتو دیواندره اظهار داشت: این مجتمع از مجتمع‌های بزرگ آبرسانی در کردستان است که از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان برای سه سال اجرایی تعریف شده است.

مدیرعامل آبفار کردستان افزود: مجتمع زرینه اوباتو مشتمل بر 42 روستا با حدود 210 کیلومتر خط انتقال، 7 مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره 4 هزار و 200 مترمکعب و تعداد شش ایستگاه پمپاژ دبی مورد نیاز 80 لیتر در ثانیه است که از محل سد سیاه زاغ و تصفیه‌خانه آب شهری تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع در 3 فاز تعریف شده و در حال حاضر هر سه فاز فعال است و وقفه کوتاهی که در فاز اول مجتمع پیش آمده بود با تلاش و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری کردستان از سر گرفته شد.

رحیمی گفت: 71 میلیارد و 630 میلیون ریال در سال گذشته به این پروژه اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی 90 تمامی عملیات اجرایی فاز اول پایان یافته و به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان، با بهره‌برداری کامل از این پروژه شاخص بهره‌مندی روستاهای شهرستان دیواندره از آب شرب سالم و بهداشتی 14 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه و برف‌گیر بودن آن انرژی و هزینه قابل توجهی در اجرای این پروژه هزینه شده است لذا در مجتمع اوباتو  فرا شهرستانی عمل کرده و تعدادی از روستاهای شهرستان سقز را نیز از محل این پروژه تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، روند اجرای پروژه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ضروری است در اجرای طرح‌های آبرسانی توجه بیشتر به کیفیت تجهیزات مصرفی صورت گیرد و به این وسیله می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های اضافی را حذف کند.

مهدی ثمره‌هاشمی افزود: پروژه‌های آبرسانی روستایی با توجه به اهمیت خاصی که در سلامت روستائیان دارند باید با سرعت و دقت بیشتری انجام شوند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول