اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان چالوس:

آب شرب کلاردشت آلوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان چالوس گفت: بعد از گذشت یک سال از سیل کلاردشت مردم این منطقه هنوز از آب‌معدنی استفاده می‌کنند و آب شرب کلاردشت قابل استفاده نیست.

آب شرب کلاردشت آلوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از  کلاردشت، جعفر رستمی‌فر صبح امروز در جلسه بررسی مسائل سیل کلاردشت اظهار داشت: استانداری با اختصاص اعتبار ویژه روند بازسازی سیل کلاردشت را سرعت ببخشد.

رستمی‌فر تصریح کرد: به هیچ وجه از روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل کلاردشت رضایت نداریم.

وی ادامه داد: شهرداری در بحث آسفالت اقداماتی را انجام داده، اداره آب منطقه‌ای نیز فعلا کارگاه مورد نیاز را تجهیز کرده است، اداره آب و فاضلاب شهری نیز نسبت به لوله‌گذاری آب اقدام کرده است اما این میزان عملیات انجام شده مورد رضایت مردم و مسئولان بخش کلاردشت نیست.

رستمی‌فر نسبت به آلودگی آب‌شرب کلاردشت هشدار داد و گفت: بعد از گذشت یک سال از سیل کلاردشت هنوز مردم این منطقه از آب معدنی استفاده می‌کنند و آب‌شرب کلاردشت قابل استفاده نیست.

رئیس شورای شهر کلاردشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت بحران و مهار سیل در روزهای آغازین، یکی از مهم‌ترین نکات مثبت ستاد بحران سیل کلاردشت بود، گفت: با این مدیریت انتظار می‌رفت در بازسازی مناطق آسیب دیده نیز با همین شتاب ستاد بازسازی وارد عمل می‌شد.

شجاع سلیمانپور تصریح کرد: آثار سیل چهره کلاردشت را مخدوش کرد و نیاز است مسئولان برای روند بهسازی آن اقدام کنند.

وی افزود: توان کاری اداره‌ها در روند بازسازی سیل کلاردشت راضی‌کننده نیست و باید آن را تقویت کرد.

سلیمانپور با اشاره به گازرسانی کلاردشت بیان داشت: تاکنون 150 کیلومتر در حوزه شهری حفاری و شبکه‌سازی صورت گرفته و همچنین ادارات آب و فاضلاب نیز برای ترمیم و تامین شبکه فعالانه مشغول حفاری و فعالیت هستند اما با تخریب مضاعفی که برای شهر کلاردشت به وجود آمده است، برای برگشتن وضعیت کلاردشت به سال قبل به بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت نیاز داریم.

رئیس شورای شهر کلاردشت با اشاره به اینکه بودجه سال‌ جاری شهرداری کلاردشت چهار میلیارد تومان است و این میزان توان پاسخگویی به نیازهای عمرانی این بخش را ندارد، گفت: برای برون‌رفت از مشکل اتکای درآمد شهرداری به صدور پروانه، با حمایت استانداری و مدیران کل اقتصاد و گردشگری، سرمایه‌گذارانی هدایت شدند و مطالعات گسترده‌ای در بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت که برای تحول و تغییر در اقتصاد منطقه و رسیدن به درآمد پایدار، احداث تله کابین، دهکده گردشگری، سلامت و سه هتل پنج ستاره مورد پیگیری است.

 

کمبود آب قابل تحمل است اما آلودگی نه

 

نائب رئیس شورای بخش کلاردشت نیز در این جلسه گفت: با گذشت یک سال از زمان وقوع سیل، هنوز در مناطقی چون کردیچال مشکل آب داریم و علاوه بر آن روستاهای بیرون بشم و مرزن آباد نیز که از کلاردشت تامین آب می‌کنند، نیز دچار مشکل هستند.

علیمردان محمدزاده افزود: کمبود آب در داخل خاک کلاردشت هم وجود دارد و علاوه بر کمبود آب آلودگی آب هم با توجه به نزدیک شدن فصل گرما هم بر مشکلات ما افزوده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران عنوان کرد که هر 48 ساعت در تصفیه خانه کلاردشت عمل شستشو را انجام می‌دهند در حالی که مسئولان شهرستانی گفتند تصفیه‌خانه به دلیل کدورت بالای آب پاسخگو نیست و تعطیل است.

محمدزاده اذعان داشت: کمبود آب قابل تحمل است اما آلودگی با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری‌های واگیردار می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی بیان داشت: نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت نیز هست مربوط به تاسیسات آب لش سر و اویجدان  است که تخریب شده و هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته، همچنین برای گوشواره پل لش سر با توجه به اینکه اعتبار استانی هم داشته کاری صورت نگرفته و در حال تخریب است.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول