اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبرداد:

حضور 267 هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 12 تیرماه امسال خراسان رضوی میزبان000 267 نفر دانش‌آموز از سراسر کشور است که در 6 رشته ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند.

حضور  267 هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی میزبان دانش‌آموزان دختر ورزشکار سراسر کشور به مدت 20 روز بود و به تبع آن موفقیت که در سال گذشته کسب کرد امسال هم این اعتماد را از سوی وزارت آموزش و پرورش به دست آورده و میزبان مسابقات کشوری نوجوانان است

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر (ع) خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی بین دانش‌ آموزان دبیرستانی و راهنمایی در سراسر کشور و همچنین جشنواره خوارزمی که رقابت نوجوانان در عرصه‌ها علمی و پژوهشی است.

فخریان افزود: به دستور وزارت آموزش و پرورش استاندار خراسان رضوی رئیس برگزاری مسابقات ورزشی

دانش‌آموزان  است که به صورت کشوری برگزار می‌شود که این همراهی استاندار سبب شده تعاملات سایر

دستگاه‌ها هم با آموزش و پرورش همراه شود ،دانشگاه فردوسی ، اداره کل ورزش جوانان استان و آستان قدس رضوی که به کمک آموزش و پرورش و معاونت‌های دیگر بتوانیم به خوبی این مسابقات کشوری را در استان خراسان رضوی برگزار کنیم.

با توجه به موفقیت خراسان رضوی در بین استان‌های 32گانه کشور و کسب رتبه دوم در جهت فعالیت‌های ورزشی مدیرکل آموزش و پرورش گفت: از دلایلی که استان خراسان رضوی به عنوان پایگاه مسابقات مختلف کشوری انتخاب میشود جایگاه معنوی استان است که با وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این استان ایجاد شده و هم توانمندی‌هایی که استان دارد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی درباره گسترش فرهنگ و معنویت در مشهد مقدس فضاهایی را ایجاد کرده است علاوه بر آنکه به سلامت دانش‌آموزان کمک می‌کند می‌توانیم در بحث معنوی در حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین در خوابگاه‌هایی که دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات حضور دارند بتوانیم حداکثر استفاده را به کار بریم.

فخریان گفت:  استان خراسان رضوی با مصوبه‌ایی که هیئت دولت داشت در آینده‌ایی نزدیک دارای یک شهرک بزرگ ورزشی می‌شود که هم دانش آموزان خراسان رضوی به‌ویژه در مناطق 7 و6شهرداری مشهد استفاده کنند و هم مسابقات ورزشی کشور را بتوانیم با کیفیت مناسبتر برگزار کنیم . مراتب اولیه مطالعاتی شهرک ورزشی در آخرین سفر دولت  به خراسان رضوی تصویب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی از مسابقاتی است که نخستین‌بار خراسان رضوی برگزار شده بود و امسال جشنواره خوارزمی به صورت یک جشنواره کشوری در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

فخریانتاکید کرد: در سال‌های گذشته استان خراسان رضوی رتبه‌های اول جشنواره خوارزمی را به‌دست آورده است.

وی در ادامه افزود: امسال هم با اقداماتی که انجام شده بیش از 2برابر سال گذشته دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمی شرکت کرده‌اند.

در این دوره به آموزش‌های عمومی در راهنمایی با یک سری از مطالب عمومی می‌پردازیم که معمولا مبدا کنجکاوی دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی و علمی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول