اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل:

10 هزار دانش‌آموز عضو انجمن‌های اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل گفت در حال حاضر بیش از 10 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستند.

10 هزار دانش‌آموز عضو انجمن‌های اسلامی هستند

حامد علامتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 35 قرار‌گاه دانش‌آموزی نیز در استان اردبیل فعال است که هر قرار‌گاه در محدوده 10 مدرسه تشکیل شده و بیشتر در زمینه فعالیت‌های دینی و ارزشی انجام رسالت می‌کنند.

وی یکی از اهداف برپایی این قرارگاه‌ها را آگاه‌سازی دانش‌آموزان با مسائل مورد نیاز توصیف کرد و یادآور شد: رویکرد اتحادیه دانش‌آموزان زبده شناسی و زبده‌پروری است که با تاسی به آیه " یزکیهم و یعلمهم الکتاب " شکل گرفته و قوام یافته است.

مسئول اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار تحصیل، دانش‌آموزان باید در بعد تهذیب نیز گام بردارند تا بتوانند با انجام فعالیت‌های ورزشی، هنری و ارزشی در کنار سایر فعالیت‌های پرورشی و اردویی رشد و تعالی خود را رقم بزنند.

علامتی در مورد فعالیت‌های اتحادیه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به خبرنگار فارس گفت: امسال با توجه به نشست‌هایی که برگزار شد و تبلیغاتی که در برنامه انجام دادیم در سه محل طرح بوستان معرفت را که بیش از 2 هزار دانش‌آموز در آن مشارکت می‌کنند برگزار می‌کنیم که شهرستان مشگین‌شهر و مناطق جوار آن، شهرستان خلخال و مناطق جوار آن و همچنین شهر هیر و مناطق جوار مرکز استان در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت.

این مسئول عنوان کرد: این سه شهر میزبان طرح بوستان معرفت هستند که 2 هزار دانش‌آموز منتخب پایه اول و دوم متوسطه و همچنین سوم راهنمایی به صورت تفکیکی خواهران و برادران در این برنامه مشارکت می‌کنند.

رئیس جنبش دانش‌آموزی استان اردبیل بیان داشت: بعد از پایان تابستان این دانش‌آموزان وارد مدارس شده و اقدام به آموزش و مهارت‌آموزی سایر دانش‌آموزان می‌کنند.

علامتی به مراحل چهارگانه برگزاری این اردوها اشاره کرد و افزود: در مرحله اول که تیرماه برگزار می‌شود اردوها به شکل سه روزه خواهد بود و در مرحله دوم همزمان با ماه مبارک رمضان و مردادماه این برنامه‌ها و اردوها 10 روزه تدارک دیده شده است که در مرکز استان و شهر هیر برگزار می‌شود.

این مسئول مرحله سوم اردوها را مربوط به ماه شهریور دانست و بیان داشت: در این اردوهای چند روزه دانش‌آموزان به مشهد مقدس اعزام شده و از برنامه‌های بوستان معرفت که به صورت کشوری برگزار می‌شود استفاده می‌کنند.

مسئول اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل تصریح کرد: اعضای قرارگاه دانش‌آموزی و تشکیلات انجمن‌های اسلامی از مهر ماه نیز وارد مدارس شده و در ساماندهی فعالیت‌های این حوزه موفق عمل می‌کنند.

علامتی به تقارن ماه مبارک رمضان با اواسط تابستان اشاره کرد و به خبرنگار فارس ابراز داشت: این اتفاق مبارک را باید قدر دانست و سعی کرد از این ماه مبارک در توسعه حال و هوای معنوی جامعه و دانش‌آموزان و معرفت‌افزایی آنها استفاده کرد.

این مسئول گفت: قرار است برای این ایام از مرکز فرهنگی – تبلیغی آینده‌سازان قم روحانیونی اعزام شوند تا در کنار مبلغان داخل استان گفتمان‌های دینی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار شود.

رئیس جنبش دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: در این برنامه قرار است مباحث ولایت فقیه و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اندیشه امام و دوره‌های مختلف احکام اسلامی و دینی برگزار شود تا دانش‌آموزان بتوانند از این برنامه‌ها بهره ببرند.

علامتی تاکید کرد: در ایام لیالی قدر نیز دانش‌آموزان امسال همچون سال‌های گذشته در مصلی نقش آفرینی کرده و از این فرصت پیش آمده بهترین بهره را خواهند برد.

وی یادآور شد: با آغاز فصل تابستان اجرای طرح بوستان معرفت سه مولفه کسب مهارت‌های معرفتی، کسب مهارت‌های تشکیلاتی و کسب مهارت‌های علمی را به جد پیگیری می‌کنیم.

مسئول اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اردبیل در تشریح برنامه‌های آموزش این طرح، آموزش‌های معرفتی و شناختی با محوریت قرآن، آموزش فعالیت‌های اجتماعی و کار گروهی آموزش‌های علمی در رشته‌های مختلف را از محور‌های اصلی برشمرد.

علامتی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف طرح اوقات فراغت ایجاد زمینه آموزش علوم مختلف به همراه بازی و سرگرمی برای دانش‌آموزان است تا بتوانند از فراغت پس از مدرسه بهترین استفاده را بکنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول