اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

مبارزه با مواد مخدر همت بیشتر مردم و مسئولان را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آبیک گفت: مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم ملی دارد که همت و تلاش بیشتر مردم و مسئولان برای تحقق این امر ضروری است.

مبارزه با مواد مخدر همت بیشتر مردم و مسئولان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان اظهار کرد: مقوله مواد مخدر از موضوعات بسیار مهم، پیچیده و فوق‌العاده برای جامعه انسانی است که اگر در راستای حل آن توجه لازم نشود، بشریت را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: قوی‌ترین منابع فقهی و اعتقادی در دست ما مسلمانان قرار دارد، چرا نباید از این ظرفیت‌های بزرگ برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: آیا جوانانی که به بلای خانمان‌سوز اعتیاد دچا‌ر شده‌اند، نمی‌توانستند مانند سایر جوانان امروز که مرزهای علمی را در نوردیده‌اند، باشند‌، البته که می‌توانستند ولی متأسفانه درگیر اعتیاد شده‌اند.

فرماندار آبیک خاطر‌نشان کرد: فقط یک سازمان و اداره نمی‌تواند با مواد مخدر مبارزه کرده، بلکه همه مردم و مسئولان باید به میدان مقابله با مواد مخدر بیایند تا مبارزه جدی داشته باشند.

بخش قابل توجهی از توان کشور، صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود

اعلایی بیان کرد: جامعه اسلامی که باید پویایی داشته باشد و در مسیر هدایت همه دنیا قرار بگیرد، چرا باید بخش قابل توجهی از توان کشور به ویژه قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سازمان‌ها و ادارات مختلف صرف مبارزه با مواد مخدر شود.

وی افزود: با دیوار گوشتی، سلاح و مسلسل نمی‌توان در زمینه پیشگیری از اعتیاد موفق شویم، لذا می‌طلبد که از بنیان خانواده‌ها فکر اساسی صورت بگیرد که باید گفت والدین گسست خود را با فرزندان از بین ببرند و با برقراری ارتباط قوی با فرزندان و کنترل منطقی از معتاد شدن آنان جلوگیری کنند.

این مسئول مواد مخدر را توطئه رژیم صهیونیستی علیه نظام اسلامی دانست و گفت: پس ا‌ز گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل زمانی که نتوانستند حریف انقلاب اسلامی شوند، کانون خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده که گرایش جوانان به مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادند.

فرماندار شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: دستگاه قضایی شهرستان آبیک مبارزه با مواد مخدر را قاطعانه در دستو‌ر کار دارد که نیروی انتظامی این شهرستان نیز عملیات پاک‌سازی را در چندین مرحله انجام داده که اکنون نیز د‌ر حال اجرا است و برای آینده نیز چنین عملیاتی را نیز در دستور کار دارد.

اعلایی با اشاره به بازگشت معتادان از اعتیاد بیان کرد: خانواده‌ها  و مسئولان باید کرامت افراد برگشته از اعتیاد را حفظ کنند و با آغوش باز از آنان استقبال کنند و کاری نکنند که آنان  انگشت‌نمای جامعه شوند.

وی افزود: روحانیون و مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی باید در مسیر هدایت جامعه گام‌های ارزنده‌ای برداشته تا مسئولان نیز با پشتوانه گرم آنان بتوانند گام‌های مؤثرتری در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بردارند. 

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: تمام آحاد جامعه باید با تمسک به قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) در مسیر هدایت و رستگاری قرار بگیرند.

اجرای موسیقی سنتی به طور زنده، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان اعتیاد و انواع مواد مخدر، نقاشی کودکان خردسال سه مهد کودک در زمینه سیگار و ارائه گزارشی از مسئول مؤسسه ترک اعتیاد میان‌مدت اقامتی گل یخ از برنامه‌های جنبی همایش پیشگیری ا‌ز اعتیاد در شهرستان آبیک بود.

شهرستان آبیک به خاطر نزدیک بودن به پایتخت و همچنین استان البرز محل امنی برای جولان دادن معتادان مواد مخدر محسوب می‌شود که مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و آیت‌الله بنی‌هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک چندی پیش با تعبیری شهرستان آبیک را حیاط خلوت سوداگران مرگ دانست.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول