اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه گذشته در خراسان رضوی صورت گرفت

کشف 3.400 تن ‌مواد مخدر در خراسان ضوی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سال 91 در خراسان رضوی گفت: ‌بیش از 3 تن و 400 هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که این رقم بیش از 37 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

کشف 3.400 تن ‌مواد مخدر در خراسان ضوی

به گزارش خبرگزاری فارس، بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در مراسم امحا چهار هزار و 700 کیلو مواد مخدر و تقدیر از فعالان و خانواده‌های شهدا عرصه مبارزه با موادمخدر که در مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حول سه محور مقابله و مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان، کاهش این جریان و آسیب و فعالیت‌های پیشگیرانه است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: این شورا 70 درصد توان خود را در راستای اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته است.

وی افزود: در راستای اقدامات پیشگیرانه طرح‌هایی را حول محور‌های خانواده‌ها، محلات و دستگاه‌ها و نهادها اجرا کردیم؛ به عنوان مثال با همکاری حراست دستگاه‌ها افرادی که به سمت مواد مخدر گرایش داشته‌اند را شناسایی و به مدیران کل دستگاه‌ها معرفی کردیم تا مدیران کل هم در جریان باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای مبارزه جدی با موادمخدر، در سال 91 به صورت جدی و قاطعانه وارد حوزه مقابله با موادمخدر در مرزها و شهرستان های استان شدیم که در این راستا در سال 91 بیش از 3 تن و 400 هزار کیلوگرم کشف شده و این نشان از رشدی 37 درصدی نسبت به سال گذشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در بحث انهدام باندها نیز 41 درصد افزایش داشتیم چرا که در این راستا 24 باند فعال را نیز دستگیر کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای 7 طرح مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گفت: در این راستا بیش از هزار منزل را پاکسازی کرده‌ایم که برخی منجر به تخریب منازل نیز شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: همچنین در سال‌جاری تاکنون 67 منزل را در راستای برخورد با توزیع‌کنندگان خورده فروش پلمپ کردیم که این عدد در سال گذشته 345 منزل بود.

امیری‌مقدم در خاتمه با اشاره به وجود 80 کمپ ترک اعتیاد در استان یادآور شد: در حال حاضر 480 کلینیک سرپایی در استان داریم که این مقدار کلینیک و کمپ با توجه به تعداد معتادان خراسان رضوی کم است.

انتهای پیام/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول