اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری همدان تأکید کرد

لزوم افزایش فرهنگسراهای حاشیه شهر همدان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: شورای اسلامی و شهرداری همدان فرهنگسراها را در سطح شهر به خصوص در حاشیه شهر افزایش دهند تا اوقات فراغت جوانان در عرصه کارهای خلاقیتی غنی شود.

لزوم افزایش فرهنگسراهای حاشیه شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مأموریت قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم که در بند پنجم اصل 153 قانون اساسی و ماده 211 قانون برنامه توسعه آمده است، گفت: توفیق در امر پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همفکری و همیاری و انسجام تمامی مراجع ذیربط و مشارکت مردمی است.

وی با تأکید بر افزایش فرهنگسراها در حاشیه شهر اذعان داشت: اگر شورای اسلامی شهر به همراه شهرداری همدان فرهنگسراها را در سطح شهر به خصوص در حاشیه شهر افزایش دهد، اوقات فراغت جوانان در عرصه کارهای خلاقیتی غنی می‌شود و هویت دینی و اسلامی در فعالیت جوانان در زمینه‌های ورزشی، ‌نقاشی، معماری و... پرشورتر می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل همدان خاطرنشان کرد: از آنجایی که شورای اسلامی شهر و شهرداری با مسائل اجتماعی و شهری آشنایی داشته و آسیب‌ها را می‌شناسند، می‌توانند در فرهنگ‌سازی نقش زیادی داشته باشند.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند با نصب بنر در وسایل نقلیه سطح شهر، احداث رادیو شهر، تیزرهای تبلیغاتی، رسانه‌های محلی و مصاحبه‌ها در آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی بیش از پیش مشارکت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر همدان نیز با اشاره به تأثیر آموزش‌های شهروندی در کاهش وقوع جرم اظهار کرد: با توجه به اینکه ارتکاب بسیاری از جرائم توسط مجرمان با استفاده از غفلت و سهل‌انگاری شهروندان صورت می‌گیرد، بنابراین بالا رفتن سطح آگاهی عمومی مردم با آموزش فرهنگ شهروندی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم الزامی است.

رضا غلامی خجسته با اشاره به ازدیاد بیش از ظرفیت زندانیان در زندان، افزایش آمار طلاق و اعتیاد اظهار داشت: شهروندان ما نیاز به آموزش دارند تا با حقوقشان آشنا شوند از آنجا که شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی برای آموزش شورایاری دارد می‌توان از نیروهای قوه قضائیه نیز در کنار شورا و شهرداری استفاده کرد.

وی یادآور شد: در راستای آموزش مشترک شهروندان و با استفاده از اساتید مجرب، می‌توان گامی موثر برای آموزش پیشگیری از وقوع جرم و حقوق شهروندی برداشت.

در پایان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان مقرر کرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با کارشناس فرهنگی قوه قضائیه طرحی را آماده و با سایر ادارات همچون سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، استانداری، فرمانداری و سایر ادارات و سازمان‌های مربوطه کارگروهی تشکیل و امور فرهنگی را با هماهنگی پیگیری و اجرایی کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول