اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری زمین موردنیاز

فرهنگسرای چند منظوره سامان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار سامان گفت: با واگذاری زمین مورد نیاز و تامین اعتبار فرهنگسرای چندمنظوره در سامان احداث می‌شود.

فرهنگسرای چند منظوره سامان احداث می‌شود

اصغر مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد به اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته از سوی این بخشداری در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: اهم این فعالیت‌ها و اقدامات در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، پروژه‌های راه و ترابری، حوزه بهداشت و درمان، پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری و پروژه‌های گردشگری است.

وی افزود: در هر یک از این حوزه‌ها اقدامات بسیاری در راستای عمرانی و آبادانی این بخش صورت‌گرفته و امید می‎رود در سال جاری نیز بتوان اقدامات موثر و کارآمدی برای این بخش انجام داد.

مظفری از احداث فرهنگسرای چندمنظوره در سامان خبر داد و افزود: زمین و اعتبار لازم برای احداث این فرهنگسرا در سال گذشته تامین شده است و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز را از مهم‌ترین اقدامات این بخشداری در حوزه راه و ترابری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای روکش آسفالت، نصب گاردیل محور حاشیه زاینده‌رود افزون بر 8 کیلومتر، تعویض جاده خروجی سامان تا سه راهی هتل، به‎سازی مسیر شوراب صغیر ـ ایلبگی، احداث جاده جایگزین سه‌راهی هتل تا سه‌راهی چم‌عالی، روکش آسفالت سامان ـ تیران، پی‌گیری احداث جاده هوره ـ اصفهان از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

بخشدار سامان اظهار داشت: اجرایی شدن پروژه بیمارستان 10 تختخوابی شهر سامان از محل اعتبارات سفر دوم هیئت دولت، احداث خانه بهداشت روستاهای چم‌خلیفه و ایلبگی، ایجاد ایستگاه اورژانس هوره، احداث ساختمان اورژانس جاده‌ای سامان و پیگیری ایجاد ایستگاه امداد و نجات هلال‌احمر در پلیس راه سامان از جمله پروژه‌های بهداشت و درمان این بخشداری در سال گذشته بوده است.

مظفری، بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی هفت روستای این بخش را از مهمترین پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری این بخشداری برشمرد و تصریح کرد: با ایجاد این مجتمع، هفت روستای کاهکش، چم‌خرم، چم‌نار، شوراب‌صغیر، شوراب‌کبیر، چمزین و چلوان از نعمت آب سالم و آشامیدنی برخوردار شدند.

وی افزود: برای آبرسانی به 9 روستای دیگر این بخش نیز مجتمع آبرسانی در سال گذشته ایجاد شد که تاکنون پیشرفت 70 درصدی داشته و امید می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد و مردم روستاهای چم‌کاکا، سوادجان، دشتی، هوره، چم‌جنگل، چم‌خلیفه، چم‌عالی، ایلبگی و چم‎چنگ از این نعمت بهره‌مند گردند.

بخشدار سامان به دیگر پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری این بخش اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن خط انتقال آب شرب شهر سامان، تصفیه‌خانه تامین آب شرب، تملک زمین و تامین اعتبار380 میلیون تومان در سفر سوم هیئت دولت، مطالعه سیستم دفع فاضلاب، اصلاح شبکه آب شرب در بیشتر روستاه و شهر سامان، احداث 10 مخزن آب شرب و اجرای خطوط بین مخازن روستاها و توسعه و بازسازی شبکه آب آشامیدنی روستای کاهکش از جمله این پروژه‌ها بوده است.

مظفری با بیان اینکه بخش سامان از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته هشت پروژه گردشگری در این بخش اجرا کرده که امید می‎رود گام مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان داشته باشد.

وی ساماندهی مجتمع تفریحی، گردشگری پل زمانخان را از مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری این بخش دانست و گفت: برای اجرای این پروژه افزون بر 120 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

مظفری ادامه داد: تصویب ایجاد منطقه نمونه گردشگری در اراضی ملی و روستاهای دشتی و چم‌کاکا از سوی سرمایه‌گذار، اجرای سنگ‌فرش قسمتی از معابر روستاهای چلوان و یاسه‌چاه، پیگیری ایجاد منطقه گردشگری در روستاهای چلوان و چم‌زین، پیگیری و آزادسازی بستر رودخانه زاینده‎رود، ایجاد جاده توریستی روبروی پل زمانخان و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود منطقه سامان از مهمترین این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول