اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان:

وضعیت فرهنگسراهای همدان مناسب نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: وضعیت فرهنگسراهای همدان مناسب نیست و باید با اختصاص بودجه، نسبت به افزایش و تجهیز آنها اقدام کرد.

وضعیت فرهنگسراهای همدان مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به همراه رئیس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی - اجتماعی، معاونت فرهنگی-  اجتماعی شهرداری و مدیر فرهنگسراها از فرهنگسراهای راه کربلا، شهرک مدنی، فرهنگسرای تخصصی، مرکز اخترشناسی ابن صلاح و خانه ریاضیات استاد غیور همدانی واقع در تپه حاج عنایت بازدید کرد.

رضا غلامی خجسته ضمن بازدید از نحوه فعالیت فرهنگسراها اظهار کرد: آموزش قرآنی و معارف اسلامی، توسعه فرهنگی، تعمیق معرفت دینی، گسترش ورزش همگانی و حقیقت‌جویی انسان‌ها، شاد زیستی توأم با روحیه سازنده و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی نیازهایی اساسی هستند که فرهنگسراها در پاسخ به آنها موجودیت یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی فرهنگسراها رضایت‌بخش نیست، گفت: انتظار می‌رود بودجه فرهنگی از 5 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان افزایش یابد تا بتوان تعداد مراکز فرهنگی، فرهنگسرا، خانه فرهنگ‌، نگارخانه‌ و کتابخانه در سطح شهر را گسترش داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان تأکید کرد: اکثر فرهنگسراهای شهر نیاز به مجهز شدن به لحاظ امکانات و اساتید مجرب دارند، بنابراین با توجه به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان انتظار می‌رود معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اقدامات لازم را در اسرع وقت به عمل آورد.

وی یادآور شد: شهر همدان در حال حاضر هشت فرهنگسرا دارد که با توجه به وضعیت موجود به 30 مرکز نیاز دارد که باید این تعداد افزایش یابد.

مسئول مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدان نیز به فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این مرکز شامل بخش‌های آموزشی، پژوهشی و رصدی بوده که با توجه به استقبال چشمگیر علاقمندان و همشهریان عزیز رو به گسترش است.

اکرم باقرپور اظهار کرد: مهمترین فعالیت‌های مرکز در خصوص برگزاری کلاس‌های تابستانی نجوم و ریاضیات به همراه گروه‌های پژوهشی و پدیده‌های نجومی شامل: کسوف (خورشید گرفتگی)، بارش شهابی دلتا- دلوی، بارش شهابی برساووشی، خسوف ( ماه گرفتگی) و بارش شهابی اسدی است.

وی با بیان اینکه طبقه فوقانی رصدخانه به عنوان خانه ریاضی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: خانه ریاضی با هدف آشنا کردن عموم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با دانش ریاضی محض(در سطوح تخصصی) فعالیت می‌کند به طوری که در یکی از بخش‌های این خانه به کمک ابزارها و تجهیزات کمک‌آموزشی، ‌برخی از قضایای مهم هندسه، جبر و مکانیک مورد بحث و آزمایش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول