اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد رودان خبر داد

احداث 4 فرهنگسرای روستایی در رودان / تولید و احیای لباس‌های محلی و سنتی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان از تصویب مصوبه‌ای برای احداث چهار فرهنگسرای روستایی در این شهرستان‌ خبر داد و گفت: اموری همانند تولید و احیای لباس‌های سنتی و محلی این منطقه از جمله برنامه‌های این اداره است.

احداث 4 فرهنگسرای روستایی در رودان / تولید و احیای لباس‌های محلی و سنتی

وحید امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان از کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به عنوان "اساسی‌ترین و مهم‌ترین مشکل" برای تحقق اهداف فرهنگی و هنری در این شهرستان نام برد.

این مسئول از دومین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شهری در عرصه فرهنگ و هنر نام برد و ادامه داد: این پروژه با حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی، به علت کمبود اعتبارات، قریب 18 ماه است که به صورت نیمه‌کاره باقی مانده است.

* نیاز به اعتبارات بیشتر در حوزه فرهنگی روستاها

امیری توسعه فرهنگ و هنر در سطح روستاها را، یکی دیگر از مأموریت‌های اصلی وزارت ارشاد عنوان و افزود: در راستای تحقق این هدف و گسترش فضاهای فرهنگی هنری در روستاهای این شهرستان، احداث چهار فرهنگسرا در روستاهای "برنطین" و "خراجی" از توابع بخش مرکزی و "بیکاه" و روستاهای "هیربندگان و نازدشت" از توابع بخش رودخانه مورد تصویب قرار گرفته است.

امیری اضافه کرد: برای هر یک از این پروژه‌ها مبلغ 120 میلیون ریال، اعتبار در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد این‌گونه اعتبارات محدود، برای پروژه‌هایی به این وسعت، "هزینه‌ای ناچیز" باشد و مطالبات مردمی نیز می‌طلبد که اعتبارات عمرانی بالاخص در روستاها به نحو چشم‌گیری ارتقاء یابد.

وی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان "بازوهای توانمند در عرصه انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی در روستاها" نام برد و کانون‌های مساجد را "مهم‌ترین مرجع و رکن انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی" عنوان داد.

* توسعه اجرای نمایش پانتومیم در رودان

این مسئول یادآور شد: در حوزه تئاتر نیز، ورود به بخش طنز و اجرای تئاتر صامت (پانتومیم) از جمله برنامه‌های انجمن تئاتر این شهرستان است، که با پیشینه خوب تئاتر در این شهرستان، این مهم نیز دور از دسترس نیست.

* تولید لباس محلی رودان

وی ادامه داد: در حوزه مد و لباس، امسال با همکاری هنرمندان، در سالی که مقام معظم رهبری با نام "حمایت از کار، تولید و سرمایه داخلی" نامیدند، لباس محلی این شهرستان تولید خواهد شد تا هم به رهنمود مقام معظم رهبری در این عرصه عمل شود و هم در بُعد فرهنگی تأثیرگذاری خاص خود را داشته باشیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان، "شعارمحوری" را مخلّ پیشرفت در تمام عرصه‌ها دانست و عنوان کرد: با بهره‌گیری از نکته نظرات نخبگان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا با فعالیتی هدفمند، فرهنگ و هنر این شهرستان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

* برپایی نمایشگاه کتاب با 6 هزار عنوان

امیری هم‌چنین از برپایی نمایشگاهی با 6 هزار عنوان کتاب از تازه‌های نشر، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی با همکاری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، راه‌اندازی دبیرخانه عفاف و حجاب، برگزاری جشنواره استانی شعر نماز و نیز سوگواره استانی نواهای عاشورایی که توسط انجمن موسیقی شهرستان رودان میزبانی خواهد شد، به عنوان اهم برنامه‌های اجرایی فرهنگ و ارشاد رودان در سال جاری نام برد.

امیری قریب یک ماه است که سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان را به عهده گرفته است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول