اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال

6600 مورد ازدواج در همدان ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ثبت احوال استان همدان گفت: در سه ماه امسال 6 هزار و 616 مورد ازدواج در همدان به ثبت رسیده که 4.9 درصد کاهش داشته است.

6600 مورد ازدواج در همدان ثبت شد

عبدالله مقصودی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سه ماه امسال در استان تعداد 6 هزار و 616 مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد 799 مورد طلاق نیز در این مدت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 6.2 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان همدان بیشترین ازدواج برای مردان را در سن 24 ـ 20 سال و برای زنان نیز در سن 19-15 دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق برای مردان در سن 29 ـ 24 سالگی و برای زنان نیز در سن 24 ـ 20 سالگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت در استان تعداد 7 هزار و 673 واقعه ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد 7 هزار و 637 واقعه در فاصله ثبت تا یک سال بوده است.

مقصودی‌فر در ادامه سخنانش ابراز داشت: همچنین تعداد 7 هزار و 544 واقعه ولادت در فاصله 15 روز به ثبت رسیده که درصد ثبت در مهلت قانونی به ثبت تا یک سال برابر 98.8 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت تعداد 2 هزار و 920 واقعه فوت به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 440 واقعه در فاصله ثبت تا یک سال بوده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه 2 هزار و 375 واقعه فوت در فاصله 10 روز به ثبت رسیده است، ابراز داشت: درصد ثبت در مهلت قانونی به ثبت تا یک سال برابر 97.3 بوده است.

وی تأکید کرد: فراوانی نام‌ها در سه ماه نخست امسال در گروه دختران مربوط به نام "فاطمه" با 404 مورد و در گروه پسران نیز "امیرعلی" با 299 مورد بوده است.

مقصودی‌فر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار برگ از اسناد سجلی ولادت و فوت استان به صورت الکترونیکی آرشیو و در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان بارگذاری شده است.

وی افزود: عملیات اسکن اسناد سجلی در شهرستان‌های فامنین، همدان و بخش قهاوند به اتمام رسیده و عملیات بارگذاری بر روی پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان در حال انجام است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان همدان در پایان سخنانش گفت: همچنین به منظور سرعت ‌بخشیدن به امر آرشیو اسناد سجلی فناوری فیبر نوری نیز با هماهنگی مخابرات در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول