اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ازدواج راهی برای سعادت نامحدود است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ازدواج پذیرش برخی از محدودیت‌ها برای رسیدن به سعادت نامحدود است.

ازدواج راهی برای سعادت نامحدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید شفیع امامی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی این شهر با اشاره به امر ازدواج در ادیان الهی، اظهار کرد: ازدواج پیوندی مقدس بین زن و مرد است و ماحصل ازدواج‌های موفق تولد فرزندانی پاک و حلال‌زاده است.

وی با بیان اینکه با ازدواج وظایف تازه‌ای بر عهده پسر و دختر جوان گذاشته می‌شود، افزود: ازدواج نه تنها تحقیر نیست بلکه امری مقدس و جهت‌دهی شده طبق نسخه دینی است.

این مسئول، ازدواج را در واقع پذیرش برخی از محدودیت‌ها برای رسیدن به سعادت نامحدود خواند و خاطرنشان کرد: ازدواج دینی به معنای جهت‌دهی امیال غریزی برای انجام وظایف فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در امور مستحب موکد و در هنگام افتادن به حرام واجب و ترک آن نیز حرام محسوب می‌شود، اذعان کرد: تمام ادیان ازدواج را مقدس دانسته و آن را تجویز می‌کنند زیرا ازدواج یعنی بستن پیمان یاری دو نفر در تمام خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و یار و غمخوار یکدیگر بودن است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، درباره ازدواج زن مسلمان با غیر مسلمان ابراز کرد: قانون به طبع شرع اسلام این نوع ازدواج را جایز نمی‌داند زیرا خوف تاثیرپذیری و تغییر دین است.

وی با بیان اینکه امروزه این قانون در تمام کشورهای مسلمان رعایت می‌شود، ابراز داشت: ازدواج مرد مسلمان با زن غیر مسلمان (اهل کتاب) در عقد موقت جایز و در ازدواج دایم اختلاف است و شیعیان آن را به دلیل خوف تاثیرپذیری و عدم صلاحیت سمت مادری قبول ندارد.

امامی، با بیان اینکه ازدواج زن یهودی با غیر یهودی و زن مسیحی با غیر مسیحی نیز به دلیل خوف تاثیرپذیری ممنوع است، بیان داشت: ایجاد روابط جنسی پیش از ازدواج نیز در تمام ادیان الهی گناه محسوب می‌شود زیرا انسان مخلوق خداوند است و خداوند برگردن او حق دارد و او تصمیم می‌گیرد که چه راهی برای صلاح یا عدم صلاح او مناسب است.

وی با اشاره به اینکه جوانان با صبر و تلاش سعی کنند قبل و بعد از ازدواج از عهده آزمون شرافت سرافراز بیرون بیایند، افزود: ازدواج کردن چاره مبارزه با هواهای نفسانی و هوس‌های درونی است و پس از آن راهی برای رسیدن به کمال و آرامش، حفظ دین و مسئولیت‌پذیری است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به سفارش اسلام درباره ازدواج جوانان اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) وساطت برای ازدواج دو نفر را بهترین میانجی‌گری می‌دانستند و فرمودند با ازدواج نیمی از دین کامل می‌شود بنابراین در نیمه دیگر آن تقوا پیشه کنید.

دکترای مشاوره و راهنمایی نیز در جلسه مذکور ارتباط بین انسان‌ها را مانند چتری دانست که تمام آنچه بین آدمیان می‌گذرد را می‌پوشاند و بزرگ‌ترین عامل در نوع رفتار فرد است.

مشک‌بیدحقیقی، با بیان اینکه انسان‌ها برای برقراری ارتباط از اندام‌های بدن و بسیاری از ارزش‌های خود استفاده می‌کنند، اذعان کرد: انسان‌ها می‌کوشند تا برای زیستن بهترین نوع تلاش را انجام دهند.

وی انسان را دارای غرایز و تمایلات بسیاری دانست و اذعان کرد: میل به دانستن، میل به علم‌آموزی، میل به انیس و مونس داشتن و میل به ازدواج از جمله امیال شناخته شده از بین هزاران میل موجود در انسان است.

مشک‌بیدحقیقی، ازدواج را راهی برای سر و سامان دادن امیال جنسی انسان دانست و خاطرنشان کرد: میل به ازدواج یکی از مهم‌ترین امیالی است که ارتباط مستقیم با آبادانی جهان دارد.

ا‌نتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول