اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

فعالیت 100 هزار نفر در حوزه فرش دستباف آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 100 هزار نفر در حوزه فرش دستباف آذربایجان‌غربی به فعالیت مشغول هستند.

فعالیت 100 هزار نفر در حوزه فرش دستباف آذربایجان‌غربی

جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: افراد زیادی در رشته‌های مختلف فرشبافی اعم از تولید، توزیع، نقشه و ... به طور مستمر فعالیت می‌کنند به طوری که منبع ارتزاق آنها و خانواده‌هایشان فرش قلمداد می‌شود، پس می‌توان گفت فرش دستباف یکی از ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصادی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: به طور اخص و به طور مستقیم حدود 60 هزار نفر از این حوزه امرار و معاش کرده و در این راستا نسبت به تولید و عرضه اهتمام می‌کنند، بنابراین فرش در استان از نظر تولید ثروت، افزایش درآمد سرانه خانوارها و افزایش سطح رفاه عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اسکندری با تاکید بر اینکه هنر صنعت فرش در استان ما جایگاه رفیعی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: فرش از نظر ارزآوری و صادرات نیز نقش زیادی دارد و این نقش به انحای مختلف اعم از صادرات تولیدات بومی استان یا تولیدات سایر استان‌ها رقم می‌خورد.

وی موفقیت در تولید این محصول را مرهون تلاش و توجه اتحادیه‌های شهری و روستایی دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های فرش دستباف شهری و روستایی در همه ابعاد رشد مناسبی داشته‌اند به طوری که برگزاری دوره‌های آموزش فنی در حوزه‌های مختلف، توجه به مقوله صادرات و توسعه زیرساخت‌های تولید فرش مرهون همین امر است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سه باب از کارگاه‌های استان به آخرین تکنولوژی دنیا مجهز هستند، اظهار داشت: متولیان این واحدهای تولیدی آخرین گواهینامه فنی معتبر در دنیا را از مراجع بین‌المللی دریافت کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده تلاش برای رعایت استانداردهای جهانی است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول