اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه قالیبافان آذربایجان‌شرقی:

500 هزار نفر در فرش دستباف آذربایجان‌شرقی اشتغال دارند

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه قالیبافان آذربایجان‌شرقی گفت: 500 هزار نفر در فرش دستباف آذربایجان‌شرقی اشتغال دارند.

500 هزار نفر در فرش دستباف آذربایجان‌شرقی اشتغال دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، اسماعیل چمنی از برگزاری همایش فرش و اشتغال به همت اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری همایش فرش و اشتغال در تبریز حرکتی مثبت و اتفاق مبارکی است که می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری برای فرش دستباف به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که باید از سال‌ها قبل باید می‌افتاد و اکنون مدیرکل اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان با درک شرایط فرش آذربایجان به برگزاری باشکوه آن مبادرت می‌ورزد لازم است که بنده از آقای فاتح به‌خاطر برگزاری چنین همایشی قدردانی کنم.

چمنی با بیان اینکه برگزاری همایش فرش و اشتغال جایگاه آن و نیز عزت قالیبافان را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اتحادیه قالیبافان با تمام امکانات آماده همکاری و مشارکت در برگزاری باشکوه این همایش است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مسئول اتحادیه قالیبافان استان از اشتغال بیش از 500 هزار نفر در فرش دستباف خبر داد و یادآور شد: قالیبافان جزو افراد زحمتکش جامعه هستند و با کمترین ادعا و تحمل مشکلات فرش دستباف آذربایجان را سرپا و زنده نگه داشته‌اند.

وی، از فرش دستباف آذربایجان به‌عنوان پایتخت فرش دنیا یاد کرد و گفت: فرش آذربایجان نماد هویت و فرهنگ ماست و همه مردم چه گردشگران و چه علاقه‌مندان آن آذربایجان را با فرش دستبافش می‌شناسند و امروزه این کالا تبدیل به یک برند معتبر و صادراتی تبدیل شده است و همه ما باید قدر این میراث ماندگار را بدانیم.

چمنی افزود: نگاه ما به مقوله فرش باید هم هنری باشد و هم صنعتی، اگر هر کدام را از فرش تفکیک کنیم آسیب خواهد دید بنابراین هنر و صنعت مکمل آن هستند و هر دو نقش ارزنده‌ای در ماندگاری فرش و حضور آن در زندگی ما داشته‌اند.

وی، تشکیل کارگروه فرش در استان و نیز فراکسیون فرش در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و ادامه داد: فرش کشور و به تبع آن فرش آذربایجان نیاز به مدیریت و سیاست واحد دارد تا در سایه آن بتواند مشکلات این حوزه از قبیل بیمه قالیبافان، تامین مواد اولیه مرغوب، صادرات فرش به خارج از کشور رفع کند. 

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول