اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در اردبیل 338 هزار تن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوها و انبارهای رو‌باز، فلزی و مکانیزه بیش از 338 هزار تن است.

ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در اردبیل 338 هزار تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی صبح امروز در جریان بازدید از مراحل خرید گندم در مغان اظهار داشت: اداره کل غله استان پنج سیلوی ملکی دارد که یک مورد آن رو‌باز و چهار مورد آن نیز مکانیزه است که با ظرفیت ذخیره‌سازی 288 هزار تن در سیلوی مکانیزه و 100 هزار تن در انبارهای رو‌باز آماده خرید و ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 10 کارخانه آرد‌سازی نیز فعال است که با 95 هزار تن ظرفیت تولید در حال انجام ماموریت و مسئولیتشان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به ورود بخش خصوصی برای ساخت سیلوی فلزی و انبارهای مجهز و مکانیزه اشاره کرد و یادآور شد: دو سیلوی گرمی با 30 هزار تن و مشگین‌شهر 20 هزار تن به همت بخش خصوصی احداث شده و بهره‌برداری از آنها آغاز شده است.

250 هزار تن مصرف گندم استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمی در بخش دیگری از سخنان خود میزان مصرف گندم در استان اردبیل را 250 هزار تن در طول سال اعلام کرد و گفت: ذخیره‌سازی این میزان گندم مورد نیاز اولویت اول است و ما با همکاری خوب تعاون روستایی در ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان به شکل مرغوب و کیفی پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در شهر پارس‌آباد، خلخال و اردبیل نیاز به ساخت سیلو داریم و معتقدیم حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها می‌تواند مشکلات ما را در این زمینه برطرف و امکان ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری در این بخش را افزون‌تر کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به برگزاری جلسات هماهنگی خرید تضمینی با فرمانداران شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: 40 مرکز خرید آماده ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند که ما در پنج سیلوی ملکی اداره کل غله نیز در این زمینه مشکلی از بابت ذخیر‌ه‌سازی گندم نداریم.

کریمی ادامه داد: 35 مرکز نیز از طریق مباشران تعاون روستایی اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان می‌کنند که با افزایش مراکز خرید نسبت به سال‌های گذشته از ابتدای فصل خرید گندم در شهرهای شمالی استان با مشکلی روبرو نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به حضور ناظران خرید گندم با همکاری نظام مهندسی و عاملان و ذی‌ حسابان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ هماهنگی‌های لازم برای پرداخت به روز بهای گندم خریداری شده صورت گرفته است تا با کمترین مانع کشاورزان بتوانند بهای گندم فروخته شده خود را به سرعت دریافت کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول