اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش سازمان ملی استاندارد خبر داد

تعیین اولویت تدوین استاندارد برای 1700 کالای فاقد استاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اولویت تدوین استاندارد برای یک‌هزار و 700 قلم کالای فاقد استاندارد در قالب طرح "تجا" (توسعه جامع استانداردسازی) تعیین شده است.

تعیین اولویت تدوین استاندارد برای 1700 کالای فاقد استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، رحیم ابوعلی در مراسم اعطای پروانه و ادای سوگند کارشناسان استاندارد گلستان اظهار داشت: بیش از 9 هزار نفر در سطح کشور برای شرکت در آزمون کارشناسی استاندارد ثبت‎نام کرده بودند که در نهایت بیش از یک‌هزار و 700 نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که پروانه کارشناسی از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت می‎کنند می‎توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند تا پس از طی مراحل قانونی برای تدوین استاندارد با آنها قرارداد منعقد شود.

مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: به منظور تامین نیازهای آموزشی مدنظر سازمان برای مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد، 110 مرکز آموزشی همکار در سطح کشور با این سازمان همکاری می‎کنند و علاوه بر این نیاز آموزشی کارکنان سازمان نیز در قالب طرح "تایید مدرسان همکار" انجام می‎شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان نیز در این آیین گفت: از مجموع 248 متقاضی دریافت پروانه کارشناسی استاندارد به عنوان همکاران بخش خصوصی این سازمان، که سال گذشته در آزمون شرکت کرده بودند، 27 نفر پذیرفته و پروانه خود را دریافت کردند.

 

منصور قلیچ‎لی افزود: این کارشناسان در یکی از بخش‎های آموزش و ترویج، تدوین استانداردها، آموزش و ترویج و نظارت بر اجرای استانداردها و یا هر سه بخش فعالیت می‎کنند.  

وی خاطر نشان کرد: 20 کارشناس در بخش نظارت بر حسن اجرای استانداردها، 13 کارشناس در بخش تدوین استانداردها و هفت کارشناس نیز در بخش آموزش ترویج فعالیت خواهند کرد. 

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان نیز در آئین اعطای پروانه کارشناسی اداره کل استاندارد استان به منتخبان آزمون کارشناسی گفت: مردم به خاطر اینکه به استاندارد اعتماد دارند با خیال راحت کالاهای دارای علامت استاندارد را مصرف می‎کنند.

حسین گرایلی افزود: این اعتمادسازی در طول زمان صورت گرفته و کارشناسان استاندارد باید تلاش کنند تا این اعتماد در سطح جامعه ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم خللی در انجام وظایف سازمان ملی استاندارد مشاهده کنند به اعتماد آنها نسبت به این سازمان لطمه وارد می‎شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گلستان نیز در مراسم اعطای پروانه کارشناسی به منتخبان آزمون کارشناسی هدف از برگزاری آزمون را استفاده سازمان استاندارد از توان بخش خصوصی به عنوان همکاران خود در راستای وظایف ذاتی و قانونی عنوان کرد.

فرشته سلطانی افزود: به گونه‎ای برنامه‎ریزی شده تا این آزمون هر سال یکبار برگزار شود تا متناسب با نیاز سازمان از توان علمی افراد کارشناس بهره‎گیری شود.

27 تن از کارشناسان اداره کل استاندارد استان گلستان که به عنوان همکاران بخش خصوصی، سال گذشته در آزمون کارشناسی شرکت کرده بودند و پس از کسب رتبه علمی، موفق به دریافت پروانه کارشناسی شده بودند، سوگند یاد کردند تا همواره در انجام وظایف خود رضای حق تعالی و منافع مردم را مدنظر داشته باشند.   

آیین سوگند و اهداء پروانه کارشناسی به پذیرفته‎شدگان آزمون سازمان ملی استاندارد ایران در گرگان با حضور رحیم ابوعلی مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران، منصور قلیچ‎لی مدیرکل استاندارد گلستان و حسین گرایلی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان و 27 تن از کارشناسان یاد شده برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول