اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1200 نفر دانش‌آموز

طرح آموزش مفاهیم قرآن در خانه در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان اجرای طرح آموزش مفاهیم با عنوان قرآن در خانه از برنامه‌های سال جاری است که با حضور یک هزار و 200 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

طرح آموزش مفاهیم قرآن در خانه در زنجان برگزار می‌شود

علی بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مرحله شهرستانی و استانی مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و نماز در سال جاری از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با حضور 650 دانش‌آموز برگزار می‌شود، افزود: اجرای مسابقات با حضور نفرات اول تا سوم هر شهرستان در رشته‌ها و مقاطع مختلف و معرفی نفرات نخست برای شرکت در مرحله کشوری از برنامه‌های این مسابقات است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش حضوری و غیرحضوری حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر در بین 100 دانش‌آموز استان زنجان یادآور شد: برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی برای فعالان قرآنی و استفاده از ابزارهای موجود برای آموزش علوم و فنون قرآنی از برنامه‌های این دوره‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و نماز در سال جاری برگزار می‌شود، افزود: 32 نفر از دانش‌آموزان استان زنجان برای شرکت در مسابقات کشوری در سال جاری اعزام می‌شوند.

بیگدلی از برگزاری مجالس و محافل قرآنی به عنوان گلشن وحی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برگزاری محافل قرآنی و معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی بنیاد از برنامه‌های این محافل قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات معارف در بخش‌های احکام، حدیث، ادعیه یادآور شد: یک هزار و 200 دانش‌آموز در این برنامه معنوی شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان از اجرای مسابقه کتاب‌خوانی امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست محرم خبر داد.

وی با بیان اینکه تحویل به موقع سئوالات این مسابقه، صدور کارنامه و اهدای جوایز به 10 درصد شرکت‌کنندگان از برنامه‌های این مسابقات است، افزود: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، آزمون حضوری مفاهیم از دیگر برنامه‌های سال جاری است که تهیه فلش‌کارت، اطلاع‌رسانی به جامعه ایثارگری و برگزاری آزمون حضوری و غیرحضوری کارت‌های ترجمه و اهدای جوایز به نفرات برتر از برنامه‌های این مسابقه است.

بیگدلی از اجرای مسابقه کتاب‌خوانی امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست محرم خبر داد و گفت:‌ همچنین مسابقات تفسیر رمضان نیز در سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی حضوری مفاهیم به صورت فلش کارت در زنجان ادامه داد: آموزش و آزمون تخصصی پیشتازان همه رشته‌ها با هماهنگی سازمان دارالقرآن برای شرکت پیشتازان رشته‌های مختلف در آزمون‌های سازمان از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان از تشکیل، ترویج و توسعه جلسات قرآنی در سال جاری خبر داد و افزود: این جلسه برای ممتازان قرآنی در زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها و جذب مشارکت‌ها برگزار می‌شود.

وی تهیه و توزیع بروشور در مناسبت‌های ملی و مذهبی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه فریضه نماز و به منظور ترویج فرهنگ نماز به ویژه به دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند برنامه‌هایی در قالب جشن تکلیف، اردوهای سیاحتی، تشویق فعالان و خادمان امر نماز در سال جاری برگزار می‌شود.

بیگدلی با اشاره به سرکشی به مناطق تابعه و بررسی دقیق عملکرد آنها یادآور شد: با توجه به اهمیت انجام کارهای فرهنگی این سرکشی‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول