اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور خبر داد

فعالیت 9 هزار شعبه حل اختلاف در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور از فعالیت 9 هزار شعبه حل اختلاف در کشور خبر داد.

فعالیت 9 هزار شعبه حل اختلاف در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام احمدی میانه‌جی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 هزار شعبه شورای حل اختلاف در کشور فعال است، اضافه کرد: از این تعداد شورا 5 هزار شعبه مربوط به شوراهای حل اختلاف شهری و 4 هزار شعبه نیز در روستاهای کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط شوراهای حل اختلاف افزود: در سال 89 و در شوراهای حل اختلاف کشور به 4 میلیون و 200 هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت، افزود: سال گذشته به 3 میلیون و 900 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شد.

حجت‌الاسلام احمدی میانه‌جی در ادامه با اشاره به مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی در شوراهای حل اختلاف و در مراکز دادگستری اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز دادگستری نیازمند هزینه بسیاری است، در حالی که در شوراهای حل اختلاف به هر پرونده با هزینه‌ای بالغ بر 80 هزار ریال تا 90 هزار ریال رسیدگی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن فعالیت شوراهای حل اختلاف در زمینه ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی اضافه کرد: وقتی به پرونده‌ای در مراکز دادگستری رسیدگی می‌شود، به طور قطع 50 درصد ناراضی هستند چرا که رای بر علیه آنها صادر شده است، ولی وقتی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود، درصد رضایت‌مندی بیشتر است، چرا که اکثر پرونده‌های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف موجب ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی می‌شود.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه در سال 89 به 4 میلیون و 200 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شد، اضافه کرد: از این تعداد فقط به رای صادره به 180 هزار پرونده اعتراض وجود داشت، که از این تعداد نیز اعتراض وارده به 25 هزار پرونده مورد قبول بوده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول