اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرمایه‌گذاری را تخته کنید

اعتراض شورای شهر اردبیل به مصوبات حل اختلاف

خبرگزاری فارس: اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه جلب سرمایه‌گذاران به رد مصوبات شورای شهر اردبیل از سوی شورای حل اختلاف اعتراض کرده و از این رد مصوبات گلایه کردند.

اعتراض شورای شهر اردبیل به مصوبات حل اختلاف
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز با حضور اکثریت اعضای شورای شهر برگزار شد اعضای شورای شهر اردبیل به مصوبات اخیر شورا در حوزه جلب و جذب سرمایه‌گذاران و همچنین پرداخت 50 هزار تومان عیدی به کارگران و کارکنان شهرداری به مناسبت عید قربان که از سوی شورای حل اختلاف و دیگر ارگان‌های نظارتی بدون علت رد شده است اعتراض کرده و خواستار تعامل بیشتر این مراجع قانونی با شورای شهر شدند.
نایب رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه نمی‌توان این رفتار و نگرش‌های یک جانبه را از سوی شورای حل اختلاف استان و بی‌مهری در حق این مجموعه را تحمل کرد، اظهار داشت: اینکه شورای حل اختلاف بیاید و حرکت‌های اساسی و ریشه‌ای ما را از باب درآمدزایی برای شهرداری از بن و اساس بزند و با اقدامات قانونی شورا مخالفت کند کار صحیحی نیست.
جواد زنجانی خواستار دیدار و رایزنی و حضور شهردار و یا رئیس شورای شهر اردبیل برای توضیحات بیشتر در جلسه شورای حل اختلاف استان شد تا در کمال آرامش سوء تفاهمات برطرف شده و در یک فضای تعاملی بستر شکوفایی و توسعه شهر اردبیل فراهم شود.
وی گفت: با برخی بهانه‌جویی‌ها و ایرادهای بی مورد نمی‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد چرا که سرمایه‌گذاری به دید وسیع و تدبیر و منش هوشیارانه نیاز دارد تا بستر برای توسعه واقعی در این بخش فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه از رد گسترده مصوبات شورا در مجموعه حل اختلاف استان گلایه کرد و بیان داشت: مسئولانی که در این شورا تصمیم‌گیری می‌کنند باید منافع ملت را بر برخی منافع مقطعی و فردی ترجیح دهند چرا که تک تک اعضای شورای شهر اردبیل با در نظر گرفتن منافع مردم و شهر تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که از مراحل مختلف کمیسیون‌ها، با دید کارشناسی به تصویب رسیده و مورد تایید قرار گرفته است.
سالار شاکر با بیان اینکه نباید با چنین رفتارهایی اسباب قهر و حضور نیافتن سرمایه‌گذاران را در شهر اردبیل کرد، افزود: مگر پرداخت 50 هزار تومان به کارگر پر تلاش شهرداری به عنوان هدیه و پاداش عید قربان چه معنا و مفهومی دارد که این روال سالانه را با ایرادات بی‌مورد مورد تاخت و تاز قرار دهیم و شیرینی این هدیه را در کام کارگران زحمت‌کش شهرداری تلخ کنیم.
وی اضافه کرد: با این شرایط تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف به ویژه ارائه تخفیفات و تصمیم‌گیری در حوزه سرمایه‌گذاری سخت و با احتیاط بیشتر به نظر می‌رسد که در این باب ضرورت دارد شورای حل اختلاف در نگرش‌های خود نسبت به مصوبات شورای شهر اردبیل تغییراتی بدهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل نادر فرزانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز به تناقض تصویب و رد برخی از مصوبات از سوی دستگاه‌های نظارتی بر مصوبات شورا به ویژه شورای حل اختلاف اشاره کرد و افزود: مگر ماهیت عید قربان و یا عظمت و شکوه آن تغییر پیدا کرده است که ما طبق روال همه ساله 50 هزار تومان عیدی به کارگران بدهیم و سپس مورد بازخواست قرار گیریم.
وی با انتقاد از رد برخی از مصوبات قانونی شورا در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: با این سخت‌گیری‌ها و برخی اعمال نظرهای سخت‌گیرانه نمی‌توان باب سرمایه‌گذاری را باز نگه داشت و سرمایه‌گذاری را جذب کرد.
در این جلسه دیگر اعضای شورای شهر نیز از رویه شورای حل اختلاف به شدت گلایه کرده و خواستار توضیحات بیشتر آنها درمورد مصوبات شورا شدند.
شهردار اردبیل  نیز در ادامه بحث مشارکت را در تمام جوامع همراه با ریسک دانست و گفت: زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود حرف‌های زیبا و التماس‌گونه می‌زنیم اما در عمل با برخی اقدامات غیر ‌کارشناسی طوری رفتار می‌کنیم که گویی قصد تیشه به ریشه زدن این امر را داریم.
صدیف بدری اشتغالزایی، درآمدزایی، توسعه اقتصادی و بسیاری از مزایای دیگر را از جمله برجستگی‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه عمران و خدمات شهری اعلام کرد و افزود: ما به شدت نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و در این زمینه شورای شهر مصوبات خوبی داشته اما برخی از آنها مورد بی‌مهری مراجع نظارتی بر شورا قرار گرفته است.
وی با برشمردن آیین‌نامه مالی ـ معاملاتی شهرداری در سقف 450 میلیون تومان انجام مناقصه بدون ترک تشریفات، گفت: اگر شورای حل اختلاف تمدید مهلت شرکت‌های خدماتی شهرداری را رد کرده است ما مجبور هستیم در جمع‌آوری زباله شهری اقدامی نکنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول