اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه:

25 هزار کارمند شورای حل اختلاف بیمه نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: 25 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف کار میکنند که زیر پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند.

25 هزار کارمند شورای حل اختلاف بیمه نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی ظهر امروز در سومین همایش شوراهای حل اختلاف استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شوراهای حل اختلاف بسیار مظلوم و ناشناخته هستند و نتوانستیم شوراهای حل اختلاف را در کشور بشناسانیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته شوراهای حل اختلاف 4 میلیون و 400 هزار پرونده را مختومه کرده است و تفاوت دادگستری و شورای حل اختلاف در این است که در دادگستری اگر 10 پرونده وارد شود بعد از رأی دادگاه، به آن اعتراض شده و به دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور میرود و مراحل مختلفی دارد، بنابراین عملکرد دستگاه قضایی 50 تا 60 پرونده است در حالی که وارده 10 پرونده است.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه عنوان کرد: از 4 میلیون و 400 هزار پرونده در شورای حل اختلاف، 3 میلیون و 200 هزار پرونده قابل اعتراض بوده ولی از این تعداد 180 هزار پرونده مورد اعتراض واقع شده است.
وی افزود: از 180 هزار پرونده‌ای که مورد اعتراض واقع شده است نیز 25 هزار پرونده نقض شده و مابقی تائید شده است که این امر نشان میدهد شوراهای حل اختلاف کار خود را مطابق با قانون انجام میدهند و این موضوع کمی نیست.
احمدی میانجی یادآور شد: کل پرونده‌های وارده دادگستری از پرونده‌های شورای حل اختلاف 200 تا 300 هزار پرونده بیشتر است و به طور تقریبی مساوی با دستگاه قضا در حال حرکت هستیم.
وی با اشاره به اعتبار پایین شوراهای حل اختلاف و حرکت برابر این نهاد با دستگاه قضایی توضیح داد: مجموع اعتباری که برای شورای حل اختلاف تصویب کردند 37 میلیارد تومان بود که از این مقدار 31 میلیارد تومان پرداخت شد که با توجه به هزینه‌های فصل دو و سه و اجاره بها، 25 میلیارد تومان برای اعضای شورای حل اختلاف هزینه میشود این در حالی است که 52 هزار نفر در شورای حل اختلاف هستند و این رقم اختصاصی به آنها مبلغ پایینی میشود.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به مشکل بیمه کارکنان شورای حل اختلاف اعلام کرد: شوراهای حل اختلاف مشکلات اجرایی و قانونی بسیاری دارد، در قانون نوشته شده اعضای شوراهای حل اختلاف افتخاری است ولی نوشته نشده کارکنان شورای حل اختلاف افتخاری است ولی کسانی که تصمیم‌گیری میکنند این افتخاری بودن اعضا را برای کارکنان سرایت میدهند.
وی تصریح کرد: 25 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف کار میکنند که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند، البته طرح بیمه با امضای 80 نماینده به هیئت رئیسه تحویل شده و آنها بررسی کردند و منتظر هستیم مجلس ادامه پیگیری را داشته باشد.
احمدی میانجی اظهار کرد: در مورد این 25 هزار نفر برای هر کدام مبلغ بیمه ماهانه 100 هزار تومان است که این مبلغ طی یک ماه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و در طول یک سال 30 میلیارد تومان میشود و این در حالی است که کل مبلغ پرداختی به ما 31 میلیارد تومان است، البته ما پیگیر این بحث هستیم.
وی خاطر‌نشان کرد: طی یک سال گذشته شوراهای حل اختلاف بسیار جلو رفتند به طوری که ردیف مستقل و ردیف درآمد هزینه‌ای داریم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، مشکلات حل شود.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه با تقدیر از تلاش کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف گفت: دستمزد زحمات شما را غیر از خداوند متعال هیچ کس نمیتواند دهد چراکه دستمزد شما بهشت و نعمت رحمت الهی است.
وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات شورای حل اختلاف خاطر نشان کرد: شورای حل اختلاف سال گذشته 7 هزار زندانی در رابطه با مسائل مالی را با وساطت از زندان آزاد کرد و کاش این زحمات را همه میدانستند.
در پایان این مراسم از کارکنان شوراهای حل اختلاف استان تقدیر شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول