اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شورای حل اختلاف مقابل تضییع منافع ملت می‌ایستد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: شورای حل اختلاف اگر در سابق دخالتی در مصوبات شورا نداشته به ما مربوط نیست چرا که ما به شدت در مقابل تضییع حقوق و منافع ملت می‌ایستیم و از حق و حقوق قانونی دفاع می‌کنیم.

شورای حل اختلاف مقابل تضییع منافع ملت می‌ایستد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: وضع هرگونه عوارض نامربوط و جدید و افزایش تعرفه از سوی شورا و شهرداری ممنوع است و امسال سعی کردیم تعرفه عوارض را به دقت کنترل کرده و هرگز بر تغییر تعرفه‌ها به صورت غیر‌قانونی صحه نمی‌گذاریم.
وی با اعلام اینکه در شورای حل اختلاف رسیدگی کننده به مصوبات مورد اختلاف شورای شهرها علاوه بر استاندار، رئیس دادگستری، دو نماینده مجلس و دو نفر از اعضای شورای استان عضویت دارند، گفت: همه متولیان حافظ منافع و حق و حقوق ملت هستند و هرگز به مصوبات غیر‌قانونی مهر تایید نمی‌زنند.
صابری در حالی که اظهارات اخیر اعضای شورای شهر اردبیل را که در خبرگزاری فارس انعکاس یافته بود یادآور می‌شد، افزود: مسایلی که در این اظهارات مطرح شده بود اغلب غیر‌ واقع بود چرا که تمام مصوبات ما در شورای حل اختلاف و پرونده‌های ارجاعی معلوم و مبرهن است و ما در چند ماه حضورمان در استان با دلیل و سند با مصوباتی مخالفت کردیم که وجهه قانونی نداشته است.
وی نظیر این مصوبه را مربوط به عیدی 50 هزار تومان مصوب شورا برای کارگران و کارکنان شهرداری اعلام کرد و ابراز داشت: ایراد این مصوبه آن بود که در کنار کارکنان و کارگران سهم پیمانکاران نیز که متعلق به بخش خصوصی است در نظر گرفته شده بود در حالی که اصل ایراد ما به این است که دستگاهی چون شهرداری باید چنین مزایایی را در بودجه سالانه خود ببیند نه اینکه مازاد بر بودجه شهرداری و شورا بذل و بخشش داشته باشد.
صابری اضافه کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که هیچ مخالفتی با امر سرمایه‌گذاری در شهرها و جذب سرمایه‌گذار در حوزه شورا و شهرداری نداریم اما اینکه بیایند پل روگذری بزنند و فضای پایین آن را که منتهی به جوب خیابان است با هدف کاربری قابل واگذاری به سرمایه‌گذار اجاره بدهند با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست.
استاندار اردبیل ادامه داد: ما اغلب با مصوباتی مخالفت کردیم که هیچ سود و منفعتی نداشته و اغلب به شکل غیر‌قانونی بوده است چرا که کجای شهرها و سکونت‌گاه‌های کشورمان مشاهده می‌کنیم که پیاده‌رو را برای تشویق سرمایه‌گذار تبدیل به فضای تجاری کنند.
وی با انتقاد از اخذ برخی از عوارض غیر‌منطقی از سوی شهرداران اظهار داشت: اینکه بیایند در ورودی شورابیل و یا از کامیون‌های صادراتی به ویژه کامیون‌های ترانزیتی سیب‌زمینی عوارض بگیرند کار نادر و منحصر به فردی است که به صورت غیر‌قانونی در شهر اردبیل و بیله‌سوار شاهد آن هستیم.
این مسئول با اعلام اینکه به جد مخالف اخذ چنین وجوه به اصطلاح زوری هستیم تصریح کرد: اگر اهالی شورا ادعا دارند که 11 سال است شورای حل اختلاف در تصمیم‌گیری آنها دخالت نکرده است، ما پاسخگوی عملکرد گذشتگان نیستیم اما مصمم هستیم در دوره حاضر از حق و حقوق ملت دفاع کرده و اجازه ندهیم حقی در این زمینه پایمال شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول