اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی صورت گرفت

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف مددجویان کمیته امداد کردستان

خبرگزاری فارس: با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شعبه شورای حل اختلاف کمیته امداد کردستان در سنندج به بهره‌برداری رسید.

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف مددجویان کمیته امداد کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این شعبه، اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات محرومین و نیازمندان مهم‌ترین وظیفه همه مسئولان در جامعه است.
انواری با بیان اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی تکالیف سنگینی بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: یکی از ارگان‌ها و جاهایی که در زمینه کاهش آلام و مشکلات نیازمندان و محرومین می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد  دادگستری است.
وی افزود: وجود مشکلات حقوقی و قضایی در خانواده‌های نیازمند با توجه به فقر مالی، دانشی و غیره می‌تواند تبعات و تاثیراتش فراتر از وجود این مشکلات در خانوادهای دارای جامعه باشد.
به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیاری از محرومین و نیازمندان جامعه متاسفانه حق و حقوق خود را در بسیاری از مسائل همچون ارث، نفقه و حضانت نمی‌دادند و این مشکلات بسیاری را برای آنان به وجود می‌آورد.
انواری تصریح کرد: زمانی که پای این افراد به کریدورهای دادگاه باز می‌شود به دلیل عدم آگاهی مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آورد از این رو ایجاد و راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف به عنوان یک ضرورت مهم در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت و در سراسر کشور در حال راه‌اندازی است.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف بهترین مکان برای رفع مشکلات حقوقی مردم به صورت مسالمت‌آمیز است.
به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، شوراهای حل اختلاف از جنس مردم هستند به همین دلیل اعتماد مردم به آنها بسیار زیاد بوده و می‌توانند در رفع مشکلات مردم نیز تاثیر بیشتری داشته باشند.
انواری نگاه کمیته امداد به شوراها به عنوان نهادی توانمند در بحث رفع مشکلات خانواده‌های محروم و نیازمند نام برد و گفت: از امسال که کلید راه‌اندازی شورهای حل اختلاف ویژه مددجویان در کشور زده شده تاثیرات مثبت آن را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
وی ضمن تشکر از تعامل و همکاری بسیار خوب دادگستری استان با برنامه‌های کمیته امداد خواستار شناسایی پرونده‌های موجود افراد محروم و نیازمند به ویژه مددجویان زیرپوشش این نهاد در دادگستری استان به منظور رسیدی در این شعبه شورای حل اختلاف شد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دادگستری بتوانیم پرونده‌های حقوقی مددجویانی را که زیرپوشش این نهاد مقدس در استان هستند هر چه سریع‌تر بررسی و حل کنیم.
وی در پایان  تشکیل شورای حل اختلاف را از اقدامات مهم کمیته امداد در سطح کشور ذکر کرد و یادآور شد: این شوراها به عنوان مددکار حقوقی در استان‌ها توسعه یافته اند و مشکلات حقوقی خانواده‌های زیرپوشش را حل می کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول