اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

دادگاه اصفهان 173 رای صادره شورای حل اختلاف را نقض کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر آرای صادر شده در شورای حل اختلاف استان اصفهان مورد تایید دادگاه تجدید نظر است، گفت: در سال 90، 173 رای صادر شده از سوی این نهاد در دادگاه تجدید نظر استان نقض شده است.

دادگاه اصفهان 173 رای صادره شورای حل اختلاف را نقض کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری ظهر امروز در همایش منطقه‌ای مسئولان شوراهای حل اختلاف استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی با بیان اینکه شورای حل اختلاف نهادی شبه قضایی در تمام کشورهای دنیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: این نهاد شبه قضایی نهادی مردمی است به گونه‌ای که 80 درصد از پرونده‌های قضایی استان در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که قانون مربوط به تشکیل شوراهای حل اختلاف در سال 1385 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: از همان ابتدا عده‌ای با تشکیل شوراها مخالفت کردند، اما در حال حاضر این شوراها مقتدرانه فعالیت‌های خود را به بهترین شکل و با رضایت حداکثری مردم دنبال می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون 313 شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، افزود: پیشنهاد تشکیل 500 دستگاه در استان اصفهان به دستگاه قضایی ارائه شده است که با 313 مورد آن تا به حال موافقت شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر آرای صادر شده در شورای حل اختلاف استان اصفهان مورد تایید دادگاه تجدید نظر است و در سال 90، 173 رای صادر شده از سوی این نهاد در دادگاه تجدید نظر استان نقض شده است.

انصاری با بیان اینکه درصد آمار صلح و سازش در استان اصفهان در سال‌های 88، 89 و 90 را به ترتیب 10، 5.12 و 78.14 درصد است، گفت: میانگین صلح و سازش در استان اصفهان در سال 90 نسبت به میانگین کشوری حدود 12 درصد کم‌تر است.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول