اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

تشکیل شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل، شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات در استان خبر داد.

تشکیل شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان در نشست اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان اظهار داشت: این شعبه با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات و صرفا برای سازش در پرونده‎هایی که شاکی خصوصی دارند، تشکیل می‎شود.
وی با قدردانی از عملکرد اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان در دو سال گذشته، افزود: هیئت منصفه مطبوعات، ترکیبی از جناح‎ها و طیف‎های فکری مختلف است که این امر زمینه قضاوت عادلانه و منصفانه در رابطه با پرونده‎های مطبوعاتی و اعتماد رسانه‎های استان را فراهم کرده است.
فاضلیان با بیان اینکه اهالی رسانه، قشر محترمی هستند، بر حفظ‎ شان و منزلت آنان تاکید و تصریح کرد: نقد و ایجاد فضای امن برای مطبوعات، به رشد و توسعه جامعه کمک می‎کند، اما این بدان معنی نیست که افراد با اسم نقد، دست به تخریب بزنند و از فضای ایجاد شده برای خدشه دار کردن، مصالح کشور استفاده کنند.
فاضلیان با بیان اینکه همکاری با هیئت منصفه نقطه قوت دادگستری است، گفت: دستگاه قضایی استان تاکنون در رسیدگی به جرائم مطبوعات، روند منطقی و عادلانه‎ای را اتخاذ کرده است که در این مسیر، حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات به‌عنوان نماینده افکار عمومی نیز تاثیرگذار بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز در ادامه این نشست، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست، با برگزاری نشست‎های مشترکی بین اعضای هیئت منصفه مطبوعات و اصحاب رسانه، زمینه تعامل بیشتر بین طرفین را فراهم کند.
عباس پوریانی تاکید کرد: برگزاری چنین نشست‎هایی می‎تواند از بروز بسیاری از جرائم مطبوعاتی در استان بکاهد.
غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با قدردانی از حضور اعضای هیئت منصفه در جایگاه داوری، از برگزاری نشست‎های فصلی این اعضا با مطبوعات استان خبر داد و گفت: از این پس یک نسخه از همه مطبوعات استان، به منظور مطالعه و پیگیری روند اخبار و گزارشات استان، برای همه اعضای هیئت منصفه مطبوعات ارسال خواهد شد.
در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره مطبوعات نیز انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان گلستان 14 نفر عضو دارد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول