اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری لرستان:

115 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان ارسال شده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در سال گذشته 115 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان ارسال شده است.

115 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی لرستان گفت: سال گذشته 100 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف و 100 هزار پرونده دیگر نیز در دادگستری‌های استان لرستان توسط اعضای شوراها و قضات استان مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 در مجموع 106 هزار پرونده به دادگستری و 115 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف لرستان ارسال شد،‌ اظهار داشت: در مجموع عملکرد این نهادها برای رسیدگی به پرونده‌ها مطلوب بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه به وجود 4 هزار و 500 زندانی در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: 60 درصد از این افراد شامل 2 هزار و 600 نفر به خاطر مواد مخدر در زندان‌های استان به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه هم‌چنین یک هزار و 800 نفر از این افراد نیز سارق هستند، افزود: مابقی به دلیل ارتکاب جرم‌های دیگر در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه افزود: بیشترین جرایم در استان لرستان مربوط به سرقت، ضرب و جرح و صدمه بدنی شامل تصادفات غیر عمدی و حوادث ناشی از کار است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان جرم سازمان ‌یافته کم‌تر دیده شده است، افزود: فضای رسانه‌ای مطلوبی در استان حاکم است و به جز یکی دو مورد محدودیتی برای رسانه‌ها ایجاد نکردیم، اما در مورد کسانی که احساس کردیم مغرضانه قلم به دست گرفتند محدودیت ایجاد شده است.

بدری با بیان اینکه نیاز است، رسانه‌ها جهت ارتقای فرهنگ عمومی تلاش کنند، اظهار کرد: امنیت یک مقوله تشکیکی است و تا وقتی جرم هست احساس ناامنی نیز وجود دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه دولت برای تامین امنیت شهرها آن گونه که باید سرمایه‌گذاری نکرده است، متذکر شد: مامورین انتظامی حداکثر تلاش لازم را در جهت ایجاد امنیت می‌کنند، اما در این راستا با محدودیت امکانات مواجه است.

وی با بیان اینکه تاخیر مامورین صحنه جرم به دلیل کمبود امکانات است، اضافه کرد: امنیت تنها برعهده دستگاه قضایی نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها ورود پیدا کرده و برای این مهم همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در لرستان جرم سازمان یافته کم‌تر دیده شده، متذکر شد: تلاش نیروی انتظامی، دادسرا و... برای دستگیری مجرمین خطرناک موفق بوده است.

بدری یادآور شد: اجرای عدالت تنها با مجازات ایجاد نمی‌شود بلکه گاهی اوقات مجازات‌ها بی‌عدالتی‌هایی در حق خانواده‌های افراد به دنبال دارد.

وی افزود: باید به پدیده جرایم به دید علمی نگاه کرد چرا که آمار سرقت و دیگر جرایم رو به افزایش است و با زندانی کردن نمی‌توان جرم را ریشه‌کن کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی جرایم خود تولید جرم می‌کند، افزود: سه چهارم جرایم کشف شده تولید جرم می‌کند و این بدان معنی است که براساس آن مجرمان جدید به جامعه اضافه می‌شود.

بدری با بیان اینکه برای مهار جرم زندان راهکار اساسی نیست، تصریح کرد: برای جرایم ساده در زندان جایی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای در لرستان مطلوب است،‌ افزود: به جز مواردی جزئی که سال گذشته برای رسانه‌ها رخ داد در حال حاضر هیچ محدودیتی برای فعالیت رسانه‌ها در استان وجود ندارد.

بدری با اشاره به اینکه کم‌ترین مشکل رسانه‌ای در لرستان را در سال گذشته داشته‌ایم، افزود: امیدواریم اصحاب رسانه بتوانند برای ارتقای فرهنگ عمومی استان تلاش جدی داشته باشند.

وی در ادامه به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این هفته از اول تا هفتم تیرماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول