اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضاییه کشور:

نیمی از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضاییه کشور گفت: نیمی از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود و تنها یک درصد از رای‌های صادر شده در شوراهای حل اختلاف در طول سال 90 مورد اعتراض قرار گرفته است.

نیمی از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی احمدی‌میانجی پیش ‌از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای مسئولان شوراهای حل اختلاف استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و یزد با بیان اینکه شورای حل اختلاف براساس یک ارزش اصیل اسلامی شکل گرفته است، اظهار داشت: این نهاد، مکانی مقدس و مردمی است بنابراین رضایت مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف کشور بسیار برای این نهاد اهمیت دارد.

وی افزود: براساس بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون در استان‌های سراسر کشور انجام شده، 36 درصد مردم رضایت کامل و 36 درصد نیز رضایت نسبی از عملکرد این نهاد دارند.

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضاییه کشور بیان داشت: در مجموع 72 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف کشور رضایت دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها یک درصد از رای‌های صادر شده در شوراهای حل اختلاف در طول سال 90 مورد اعتراض قرار گرفته است، تصریح کرد: دادگاه تجدید نظر تنها نیم درصد از رای‌های صادر شده در شوراهای حل اختلاف را نقض کرده است.

احمدی‌میانجی با اشاره به آمار پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف کشور در سال 90 گفت: سال گذشته 4 میلیون و 200 هزار پرونده قضایی به این نهاد رسیده است که از این میزان 3 میلیون و 800 هزار پرونده مختومه اعلام شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های این نهاد بیان داشت: در راستای نظم بخشیدن بیشتر به شورای حل اختلاف ساماندهی قضات، تشکیلات و اجرای احکام در دستور کار این نهاد در سال جاری قرار گرفته است.

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به پیش‌نویس قانون جدید شورای حل اختلاف که در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار گرفته است، اظهار داشت: تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی منجر به ساماندهی مطلوبی در راستای استخدام کارکنان، صلاحیت رسیدگی شوراها و دیگر موارد می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول