اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حل اختلاف کردستان:

ورود 71 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای حل اختلاف کردستان از ورود 71 هزار و 607 پرونده به شعبات شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته خبر داد.

ورود 71 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر حق‌بیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، با اشاره به فعالیت 212 شورای حل اختلاف شهری و روستایی در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر 100 شعبه شورای حل اختلاف روستایی و 112 شعبه شهری در سطح استان فعال و در راستای بررسی و حل پرونده‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف در سال گذشته در حوزه شهری 67 هزار و 100 پرونده و در حوزه روستایی نیز 6 هزار 407 فقره بوده است.

به گفته رئیس شورای حل اختلاف کردستان، مجموع پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف در حوزه شهری و روستایی در سال گذشته 71 هزار و 607 پرونده بود که 13 هزار و 596 فقره آن منجر به صلح و سازش شده است.

حق‌بیان اضافه کرد: 36.5 درصد از کل پرونده‌های شهری و روستایی مورد بررسی در سال 90 منجر به صلح و سازش و 8 درصد نیز نقض شده است.

وی به فعالیت واحد اجرای احکام در دو شهرستان سقز و دهگلان اشاره کرد و  افزود: به‌زودی واحد اجرای احکام در دیگر شهرستان‌های استان راه‌اندازی و شروع به فعالیت می‌کند.

نبود قاضی تمام‌وقت در شوراهای حل اختلاف

وی از نبود قاضی تمام‌وقت در شوراهای حل اختلاف استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این شورا نام برد و گفت: در حال حاضر 102 قاضی پاره‌وقت در شوراهای استان بکارگیری شده‌اند.

رئیس شورای حل اختلاف کردستان خاطرنشان کرد: 624 نفر پرسنل شامل 580 آقا و 144 نفر خانم در پست‌های مختلف شوراهای حل اختلاف استان بکارگیری شده‌اند که 303 نفر آنها دارای مدرک کارشناسی و 421 نفر دیگر دیپلم و فوق دیپلم هستند.

حق‌بیان به برگزاری 73 دوره و 9 کارگاه آموزشی به منظور ارتقای سطح آگاهی و توانمندی پرسنل شوراهای حل اختلاف استان اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها به بیش از 30 هزار نفرساعت آموزش‌های مختلف و مرتبط به شرکت‌کنندگان داده شده است.

اختصاص 90 میلیون تومان به شوراهای حل اختلاف

وی از اختصاص 90 میلیون تومان به بحث تجهیز شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته خبر داد و افزود: با اختصاص و هزینه این میزان اعتبار تعداد زیادی از مشکلات فرا روی شوراها رفع شده است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از پرونده‌های ورودی سال‌جاری به شوراهای حل اختلاف استان منجر به سازش شده است، گفت: در طی دو ماه اول سال‌جاری 11 هزار و 47 پرونده مختومه و 2 هزار و 196 پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

ایجاد دفاتر پیشخوان قضایی در کردستان

رئیس شورای حل اختلاف کردستان در ادامه از ایجاد دفاتر پیشخوان قضایی و اجرای طرح وکیل خانواده در این استان خبر داد و افزود: این دفاتر به منظور کاستن از حجم مراجعات مردم به دادگاه‌ها و دادسراها در سطح استان ایجاد می‌شوند.

وی در پایان بر تعامل بیش از پیش اصحاب رسانه با شوراهای حل اختلاف در سطح استان تاکید کرد و گفت: قطعا تعامل دو سویه شوراهای حل اختلاف و اصحاب رسانه بستر مناسبی برای رفع مشکلات و جذب افرادی معتمد و توانمند به‌عنوان اعضای شوراها است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول