اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران:

بهره‏وری در واحد سطح، کشاورزی را اقتصادی می‏کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران ایران، افزایش سطح بهره‏وری در واحد سطح تولیدات کشاورزی را عامل اقتصادی شدن این بخش خواند.

بهره‏وری در واحد سطح، کشاورزی را اقتصادی می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مجتبی شادلویی پیش از ظهر امروز در آیین قدردانی از بهره‏برداران نمونه شهرستان دماوند که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، معاون فرماندار دماوند، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و جمع کثیری از بهره‏برداران برگزار شد، اظهار داشت: حضور مسئولان و بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی در نشست صمیمی این‏چنینی، خیرات و برکات بسیاری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کشاورزان در سایه چنین گردهمایی‏هایی می‏توانند رو در رو و بدون واسطه مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت خود را با مسئولان در میان بگذارند.

شادلویی اضافه کرد: کشاورزانی که امروز به عنوان نمونه‏های این بخش معرفی می‏شوند، هر یک به عنوان کارشناسی خبره می‏توانند در خدمت سایر فعالان این عرصه باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران، شرایط باغی و زراعی شهرستان دماوند را نسبت به سایر نقاط استان تهران مناسب ارزیابی کرد.

وی، اصل مهم افزایش بهره‏وری در تولیدات کشاورزی را راهی برای کاهش هزینه‏های تولید و در نتیجه اقتصادی شدن پیشه شریف کشاورزی خواند. کشاورزان ما باید سبک و سیاق پرداختن به این شغل را چنان مدیریت و هدایت کنند که صرفه‏های اقتصادی در آن مشهود باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران اضافه کرد: تجربه موفق کشاورزان نمونه منطقه‏ای، استانی و کشوری شهرستان دماوند برای سایر بهره‏برداران نیز قابل تکرار است.

وی افزود: بدون شک توفیقات این بهره‏برداران نخبه دماوندی در سایه اقداماتی همراه با تحقیقات علمی میسر شده است و باید این روش‏ها برای سایران نیز ترویج شود.

شادلویی، سوق به چنین هدف بزرگی را عامل ایجاد فرهنگی نهادینه در رویه فعالیت‏های کشاورزان شهرستان دماوند و حتی سایر نقاط کشور خواند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران تصریح کرد: در برنامه چشم‏انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه سالانه 10 درصدی برای بخش‏های مختلف کشاورزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول