اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

هدف دولت اقتصادی شدن کشاورزی است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین بیان کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در پی اقتصادی شدن فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

هدف دولت اقتصادی شدن کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین، احمد عجم در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان بیان داشت: با اقتصادی شدن کشاورزی محصولات با کیفیتی با راندمان و بهره‌وری بالا در این بخش تولید می‌شود و مردم برای فعالیت در این عرصه تمایل و رغبت زیادی پیدا خواهند کرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم که کشاورزی را اقتصادی کنیم و این موضوعی است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

استاندار با بیان اینکه توسعه صادرات باید در اجرای طرح‌های کشاورزی محوریت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 320 میلیون دلار صادرات کشمش از کشور به خارج صورت گرفته که 40 درصد آن سهم استان قزوین است.

وی با تأکید بر توسعه همه جانبه بخش کشاورزی عنوان ‌کرد: طرح‌های ستاد اجرایی توسعه کشاورزی جزو طرح‌های اولویت دار استان محسوب می‌شود که باید مثل طرح مسکن مهر با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار تقویت اقتصاد خانوار را از اهداف توسعه و اجرای طرح‌های کشاورزی ذکر کرد و افزود: باید موانع توسعه کشاورزی شناسایی و مرتفع شود و تسهیلات مورد نیاز طرح‌های اولویت‌دار و جدید با سرعت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه با کلیات سه طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شامل طرح پرورش بز سانن و آلفاین فرانسوی در بخش رامند بوئین زهرا طرح شرکت بسته بندی و تولید مکانیزه کشمش در تاکستان و طرح تکثیر و تولید ماهیان زینتی در شهرستان آبیک موافقت شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول