اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد

افزایش 59 درصدی غرق‌شدگان در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از افزایش 59 درصدی غرق‌شدگان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

افزایش 59 درصدی غرق‌شدگان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت؛ فریبرز آیتی فیروز‌آبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: پزشکی قانونی زیرمجموعه قوه قضائیه است.

وی  با ارائه آمار سه ماهه نخست امسال در پزشکی قانونی گیلان افزود: در این مدت 23 هزار و 447 مورد پرونده‌ای جدید در زمینه معاینات ثبت شد. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

این مسئول درباره صدور جواز فوت در پزشکی قانونی اذعان کرد: در سه ماهه نخست امسال 584 مورد جواز فوت صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.3 درصد رشد داشته است.

آیتی فیروز‌آبادی در بخش کمیسیون‌ها تصریح کرد: در بخش کمیسیون‌ها با ورودی 8 مورد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد داشته است. ضمن اینکه در این مدت در بخش آزمایشگاه نیز 4 هزار و 171 مورد پرونده به ثبت رسید.

وی با اشاره به موضوع همسر‌آزاری در گیلان گفت: در بخش همسر‌آزاری 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و در بخش فرزند‌خواندگی نیز با 36 درصد افزایش درخواست مواجه بودیم.

وی درباره جزئیات فوتی‌های ارجاعی مانند غرق‌شدگی در گیلان گفت: در سه ماهه نخست امسال 35 نفر در رودخانه‌ها و خارج از محدوده طرح سالم‌سازی دریا غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان آمار تصادفات منجر به فوت در مدت مذکور را 209 مورد ذکر کرد و افزود: این میزان تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی به وضعیت آمار سوختگی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در 3 ماهه نخست امسال 25 مورد فوت ناشی از سوختگی شدید در استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

آیتی‌فیروز‌ابادی خاطر نشان کرد: در مدت مذکور 23 مورد سقوط از ارتفاع در استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد در صد افزایش داشته است.

وی آمار فوتی حوادث شغلی در گیلان را 18 مورد عنوان کرد و متذکر شد: این میزان آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 125 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین بالاترین گروه سنی در فوتی‌های تصادفات را 61 سال به بالا و کمترین گروه سنی زیر ده سال اعلام کرد و افزود: مردان 2.5 برابر زنان آمار فوتی تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین از آغاز عملیات احداث نخستین سالن تشریح مکانیزه گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: این پروژه ملی به همراه آزمایشگاه عمومی با 6 میلیارد تومان اعتبار تا پایان تیرماه جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسئول درباره ساخت سالن تشریح در دیگر شهرستان‌های استان اذعان کرد: هم اکنون ساخت سالن تشریح در سه شهرستان انزلی، صومعه‌سرا و رودبار در حال ساخت و هنوز به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول